جمعه, ۰۳ فروردین, ۱۴۰۳

فهرست ۳۳ هتل برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونا به وزارت بهداشت ارسال شد/وزارت بهداشت ملزم به اشغال صددرصدی هتل‌ها و پرداخت کامل هزینه هتل‌های طرف قرارداد شد/رییس جامعه هتلداران ایران: قرارداد هتلدارها با وزارت بهداشت سه ماهه است

1 انتشار:

صدای میراث: فهرست ۳۳ هتل در مراکز استان‌ها در فاز نخست تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا به وزارت بهداشت ارسال شد.

جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: جلسات مشترک جامعه هتلداران ایران با مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درخصوص تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی به پایان رسید و اواخر هفته گذشته نام ۳۳ هتل در مراکز استان‌ها برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی به وزارت بهداشت ارسال شد.

جمشید حمزه‌زاده با اعلام این که این تعداد هتل در فاز نخست تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در نظر گرفته شده و قرار است در فاز دوم هتل‌های شهرستان‌ها نیز به چرخه نقاهتگاهی بیماران کرونایی وارد شوند تاکید کرد: اگرچه فهرست هتل‌های آماده تبدیل به مراکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی در مراکز استان‌ها به وزارت بهداشت ارسال شده است اما هتل‌ها هنوز هیچ اجباری برای تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی ندارند و می‌توانند داوطلبانه به این چرخه وارد شوند.

رییس جامعه هتلداران ایران با اعلام این مطلب که هتل‌ها خود به عقد قرارداد با وزارت بهداشت به منظور تبدیل شدن به مراکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی اقدام می کنند اعلام کرد: در جلسات برگزار شده با وزارت بهداشت مقرر شد که تمامی هزینه‌های هتل اعم از صبحانه، ناهار و شام از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها تامین شود.

او گفت: مدت قرارداد هتل‌ها با وزارت بهداشت نیز ۳ ماه است که در صورت تمایل هتلدارها می‌توانند این قرارداد سه ماهه را در مراحل بعدی با وزارت بهداشت تمدید کنند.

جمشید حمزه زاده تاکید کرد: در طرح تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی هتل‌ها طرف قرارداد با وزارت بهداشت هستند.

او درپاسخ به این سوال صدای میراث که آیا بیماران برای گذراندن دوران نقاهت در هتل‌های در نظر گرفته شده باید هزینه‌ای به هتلدارها بپردازند اعلام کرد: طرف قرارداد هتل‌ها وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است و آن‌ها هزینه هتل را پرداخت می‌کنند و خودشان می‌دانند که آیا باید از بیمار هزینه‌ای دریافت کنند یا اقامت بیماران را در هتل‌های نقاهتگاهی به رایگان تامین کنند.

رییس جامعه هتلداران کشور همچنین در پاسخ به این سوال که ظرفیت اشغال هتل‌های در نظر گرفته شده برای گذراندن دوران نقاهت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در طرح تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه چه میزان است؟ افزود: براساس تفاهم صورت گرفته با وزارت بهداشت شرط تبدیل هتل به اقامتگاه بیماران مبتلا به کرونا گرفتن صددرصدی هتل توسط وزارت بهداشت در قراردادی است که هتلدار با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این طرح امضاء می‌کند و اینگونه نیست که مثلا بخشی از ظرفیت هتل به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص بیابد و مابقی ظرفیت در اختیار مشتریان دیگر قرار بگیرد. بلکه وزارت بهداشت ملزم به اشغال صد در صدی هتل است.

جمشید حمزه زاده از ذکر نام هتل‌های در نظر گرفته شده برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خودداری کرد و گفت: نام هتل‌ها پس از امضای قراردادهایشان با وزارت بهداشت اعلام می‌شود. چون ممکن است برخی هتل‌ها به مرحله امضای قرارداد نرسند یا وزارت بهداشت برخی هتل‌ها را برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونا مناسب نداند. به همین منظور برای آن که نام و برند هتل‌ها تا پیش از عقد قرارداد با وزارت بهداشت تحت تاثیر قرار نگیرد،‌نام آن‌ها فعلا اعلام نخواهد شد.

به گفته رییس جامعه هتلداران ایران، دولت مبلغی را برای تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص داده است و وزارت بهداشت نیز متعهد شده است کل هزینه هتل‌ها را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی مراکز استان‌های کشور به هتلدارها بپردازد.

گفتنی است پس از شیوع پاندمی کرونا در ایران صنعت گردشگری کشور به طور کامل در رکود قرار گرفت و با رشد منفی مواجه شد. هتل‌ها و تاسیسات اقامتی نیز در همه‌گیری کووید ۱۹ به طور کامل تعطیل شدند و خسارات مالی فراوان متحمل شدند. تا جایی که بسیاری از آن‌ها ناچار به تعدیل نیرو و حتی بستن درهای هتل شدند. کرونا بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تاکنون به صنعت گردشگری ایران از جمله هتل‌های کشور آسیب رسانده است و هتل‌ها از اسفندماه سال گذشته تاکنون هزاران میلیارد تومان خسارت دیدند. بر همین اساس از ماه ها قبل موضوع تبدیل هتل‌ها به نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا مطرح شد تا علاوه بر جبران خسارات ناشی از نابودی صنعت گردشگری کشور در دوران همه‌گیری کرونا، طرح فاصله‌گذاری توام با تکریم بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور با بهره گیری از تاسیسات گردشگری اجرایی شود.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. محمود دریادل

    این احتمال وجود دارد که پرسنل هتل هم مریض شوند
    شاید در آینده و دوران پساکرونا مردم از رفتن به این هتلها امتناع کنند

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید