جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تشکیل کارگروه مشترک تشکل‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی و محیط زیست

0 انتشار:

صدای میراث: نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان هیات رییسه شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی کشور به میزبانی و دعوت استان گلستان برگزار شد.

تشکیل «کارگروه همکاری مشترک» تشکل‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تشکل‌های زیست‌محیطی غیردولتی مهمترین تصمیم اعلام شده در هم‌اندیشی دو تشکل غیردولتی در ایران بود.

به گزارش صدای میراث، با تشکیل این کارگروه، همکاری مشترک بین تشکل‌های میراث فرهنگی و محیط زیست برای نخستین بار در کشور و با هدف تحقق اهداف کلان همسو در دو حوزه اجرایی می‌شود.

تشکل‌های میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همراهی تشکل‌های زیست‌محیطی غیردولتی در این نشست اهداف و چرایی تشکیل کارگروه همکاری مشترک در راستای اهداف کلان حوزه‌های محیط زیستی و میراثی کشور را به گفت‌وگو گذاشتند.

هر دو تشکل پس از این نشست و توافق برای تشکیل کارگروه مشترک میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگر و محیط زیست به دیدار قائم مقام  و معاونان شهرداری گرگان رفتند و برای همکاری با شهرداری‌‌ها در فعالیت‌های مشترک میراث فرهنگی و محیط زیست به منظور اصولی شدن طرح‌های فرهنگی و توسعه‌ای شهرداری‌ها اعلام آمادگی کردند.

کریمی قائم مقام شهردار گرگان نیز با ابراز خرسندی از پیشنهادها و آمادگی همکاری نمایندگان حاضر با مجموعه تشکل‌های میراث فرهنگی و محیط زیست گفت: شهرداری گرگان در دوسال گذشته برنامه‌های اجرایی و توسعه‌ای خود را بر مبنای انسان محوری (پیاده محور) تبیین و تعریف و الویت اول مجموعه شهرداری توسعه فرهنگی و ساختاری بر مبنای اصول پایدار است.

او گفت: بودجه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری نیز بر پایه همین اصول و رویکرد کلان انسان محور تعریف شده است.

نمایندگان هیات رییسه شورای های هماهنگی حوزه‌های سه میراث‌فرهنگی و محیط زیست کشور در نشستی دیگر برای بررسی چگونگی تشکیل کارگروه همکاری مشترک به بررسی مباحث ساختاری، چیستی، چگونگی و چارچوب‌های اجرایی ایجاد این کارگروه پرداختند.

براساس تصمیم مشترک دو تشکل میراث فرهنگی و محیط زیست در گرگان پس از رایزنی‌ها و اعلام نظرهای دو طرف، هفت نماینده از میان دو شورای هماهنگی به عنوان اعضای کارگروه مشترک تعیین کردند تا در ادامه همکاری‌ها، الویت‌ها و موضوعات مشترک را در بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری و محیط زیست تدوین کنند.

براساس گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های سه گانه میراث‌فرهنگی به صدای میراث، نمایندگان دو تشکل بر فعالیت مستقل و استقلال آیین‌نامه‌ای هریک از دو شورا تاکید و مبنای ایجاد این کارگروه را هم‌افزایی بیشتر و تعامل میان سازمان‌های مردم نهاد زیرمجموعه معرفی کردند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید