یکشنبه, ۰۵ فروردین, ۱۴۰۳

کرونا موزه‌های تهران و شهرهای در معرض ابتلا را تا پایان هفته تعطیل کرد/وزارت میراث‌فرهنگی همچنان ساکت است

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل اداره موزه‌ها و آثار منقول وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تعطیل شدن تمامی موزه‌های تهران و شهرهای در معرض ابتلا به کرونا خبر داد.

محمدرضا کارگر به ایسنا گفته است که موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان‌هایی که در معرض تهدید کرونا قرار دارند تا پایان هفته تعطیل شدند.

ببه گفته او، این تعطیلی شامل موزه‌های تهران و همه‌ استان‌هایی می‌شود که قبلا مدارس، دانشگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی آن‌ها تا پایان هفته تعطیل اعلام شده‌اند.

کارگر گفته است که تعطیلی موزه‌های تهران و شهرهای در معرض ابتلا تا تایید وزارت بهداشت کشور ادامه دارد.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکنون هیچ واکنش رسمی به تعطیل شدن اماکن گردشگری و موزه‌های زیر نظر آن وزارتخانه در ماجرای شیوع کرونا نداشته است. معاونت گردشگری این وزارتخانه و ستاد خدمات سفر کشور نیز که ریاست آن با معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی است هیچ توصیه‌ای در مورد کاهش سفرهای گروهی به دلیل شیوع کرونا در کشور نداشته و به نظر می‌رسد این سیاست همچنان در آن وزارتخانه ادامه یابد.

پیشتر برخی فعالان صنعت گردشگری کشور و مشخصا رییس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ایران در گفت‌وگو با رسانه‌ها از لزوم محدود شدن سفرهای گروهی به دلیل احتمال شیوع گسترده کرونا در کشور توسط گردشگران سخن گفته بودند. اما وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکنون هیچ واکنشی نسبت به اعمال محدودیت در سفرهای تفریحی و گروهی به منظور تلاش بیشتر برای مقابله با کرونا نداشته است.

این شرایط در حالی ادامه دارد که پیشتر تمامی گردهمایی‌های گروهی و همایش‌ها به دلیل ترس از انتشار وسیع کرونا در کشور لغو شده است و حتی مدارس و برخی دانشگاه‌ها در سطح شهرهای مورد ابتلا به ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید