جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

مجلس هفته آینده نظر شورای نگهبان برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی را تامین می‌کند

0 انتشار:

صدای میراث: مجلس، هفته آینده نظر شورای نگهبان در مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی را تامین و با رفع ایراد  شورای نگهبان به وزارتخانه شدن این سازمان، مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را بار دیگر برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس و از طراحان طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد: شورای نگهبان تنها یک ایراد بر مصوبه مجلس وارد دانسته بود و آن هم داشتن بار مالی برای دولت بود که نمایندگان تلاش دارند در جلسه ای با اعضای شورای نگهبان ابهام آن‌ها در موضوع مصوبه مجلس را برطرف کنند.

لاهوتی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به داشتن بار مالی تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تاکید کرد: براساس قانون تمامی وزارتخانه ها باید دارای ۵ معاونت باشند که سازمان میراث فرهنگی دارای ۶ معاونت است و نمایندگان نیز رای بر حذف یکی از معاونت‌ها برای تامین نظر شورای نگهبان داده‌اند.

نماینده لنگرود با اعلام آن که مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از سوی شورای نگهبان برای رفع ایراد به مجلس ارجاع شده است افزود: نمایندگان مجلس اکنون در انتظار تشکیل جلسه با اعضای شورای نگهبان هستند تا با توضیح درخصوص مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی ابهامات موجود در شورای نگهبان درخصوص این مصوبه را برطرف کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در طرح مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش بینی‌های لازم برای کاستن از بار مالی دولت را انجام داده‌اند و با کاستن از یک معاونت در سازمان میراث‌فرهنگی این ایراد شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی را برطرف کرده‌اند.

بائوج لاهوتی گفت: مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اکنون از سوی شورای نگهبان به مجلس ارجاع شده است و با اصلاح ایراد شورای نگهبان و تامین نظر این شورا این مصوبه هفته آینده برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید