جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

مجوز کاوش ۲۴ محوطه تاریخی صادر شد

0 انتشار:

مجوز گمانه زنی، کاوش و بررسی های باستان شناسی ۲۴ محوطه تاریخی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در دو هفته گذشته صادر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این مجوز طی نامه هایی به امضای سید محمد بهشتی خطاب به مدیران کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استا های مختلف ابلاغ شد.

براساس این مجوزها ۱۲ محوطه تاریخی از جمله ربع رشیدی در آذربایجان شرقی، تل آتشی در کرمان، عمارت خسرو در کرمانشاه، تپه باباکمال توسیرکان و … مورد کاوش های باستان شناسی قرار می گیرند.

بنا به این گزارش ۶ برنامه گمانه زنی از جمله در مسیر خط انتقال گاز در محدوده خط عرصه محوطه تل چگاسفلی در خوزشتان، گمانه زنی تعیین عرصه و حریم بتکی در الشتر و تپه باباگرگر در قروه، گمانه زنی با هدف نمونه برداری از رسوبات دشت ورامین و … در دستور کار باستان شناسان قرار گرفت.

باستان شناسان مستقر در نقاط مختلف کشور ۶ برنامه بررسی باستان شناسی از جمله معادن ابسیدین شهرستان سراب، بخش کلاترزان سنندج، بخش کرفتو و دشت مریوان را اجرا می کنند. گفتنی است که از آغاز سال تاکنون ۱۳۲ مورد مجوز مطالعات و پژوهش های باستان شناسسی توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید