چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مدیرکل جدید آموزش معاونت گردشگری کجاست؟/غیبت ۵ روزه در آستانه برگزاری آزمون جامع راهنمایان و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

0 انتشار:

صدای میراث: زاهد شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان که هفته گذشته توسط معاون گردشگری به سمت مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری منصوب شد، ۵ روز است در دفتر کار خود حاضر نشده است.

شفیعی قرار بود سه‌شنبه هفته گذشته در دفتر کار خود باشد، اما ظاهرا تاخیر پرواز اصفهان به تهران مجال حضور در سمت جدید را هنوز برای او فراهم نکرد و ظاهرا تاخیر پروازی به اندازه‌ای طولانی شده که ۵ روز به طول انجامیده است.

زاهد شفیعی که عضو تمام وقت هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان است، براساس موظفی خود باید دو روز در هفته در این دانشگاه حاضر باشد و تنها ۳ روز در هفته می‌تواند در دفتر کار خود در معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی در تهران حاضر شود.

شاید دلیل تاخیر ۵ روزه پرواز اصفهان به تهران به مقصد معاونت گردشگری کشور برای زاهد شفیعی مشغله‌های او در دانشگاه و ناآشنایی با کار اجرایی باشد.

سوم اسفندماه تاریخ برگزاری آزمون جامع راهنمایان و مدیران فنی دفاتر خدمات مسافرتی است و اکنون شرکت کنندگان در این آزمون در حال ثبت نام هستند. برخی موسسات آموزشی اما در تماس با صدای میراث اعلام کرده‌اند اکنون که به زمان برگزاری آزمون جامع راهنمایان گردشگری نزدیک شده‌ایم و سامانه ثبت نام دیجیتال آزمون نیز ایجاد شده است، با رفتن مدیرکل قبلی آموزش و انتصاب مدیرکل جدید آموزش معاونت گردشگری و عدم حضور چند روزه ایشان در محل کار موسسات آموزشی زمان ثبت‌نام با مشکل مواجه می‌شوند.

پیگیری صدای میراث از موسسات آموزش گردشگری مشخص کرد که آن‌ها دیروز در جلسه ای کف شهریه های آموزشی موسسات خود را برای سال ۹۷ استخراج کرده و هر دانشجوی گردشگری باید مبلغ ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شهریه یک ترم آموزش را در موسسات گردشگری پرداخت کند.

موسسات آموزشی اکنون از مدیرکل آموزش معاونت گردشگری می پرسند در شرایطی که موسسات باید پس از برگزاری آزمون جامع گردشگری نرخ جدید ثبت نام خود را اعلام کنند، چرا هنوز مدیرکل آموزش معاونت گردشگری در محل کار خود حاضر نیستنشده است تا آن‌ها بتوانند هزینه جدید آموزش گردشگری را به تایید نهایی او برسانند؟

علی شادلو عضو کمیته آموزش معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و مدیرعامل یکی از موسسات آموزش گردشگری در توضیح خسارات ناشی از حاضر نشدن مدیرکل جدید آموزش در معاونت گردشگری به صدای میراث می‌گوید: نمایشگاه گردشگری کشور بزودی برگزار می‌شود و قرار شده بود موسسات آموزشی با تخفیف و برخوراری از سوبسید در این نمایشگاه حاضر باشند. اما هنوز نه از سوبسید حضور در نمایشگاه خبری هست و نه حمایت.

وی گفت: قرار بود برای موسسات آموزش گردشگری فضای یکپارچه مهیا باشد و غرفه های با تخفیف به آن‌ها واگذار شود. اما در جلسه‌ای که بین معاون گردشگری و معاونین گردشگری استان‌ها برگزار شد، قرار شده است نمایشگاه‌ گردشگری بصورت استانی برگزار شود و هر استان سالن خود را داشته باشد. باز هم این وسط هیچ جایی برای فعالان آموزشی نیست و هیچکس هم جواب ما را نمی‌دهد.

این عضو کمیته آموزش معاونت گردشگری همچنین با اعلام آن که کمیته آموزش موسسات در معاونت گردشگری جلسات هفتگی بصورت مشارکتی و بدون دریافت حق‌الزحمه برگزار می‌کرد که بازبینی آیین‌نامه شهریه آموزش گردشگری پس از ۳ سال، تدوین رشته‌های جدید در سطح داخلی، بین‌المللی و تخصصی برای تربیت راهنمایان سلامت، گردشگری ورزشی و راهنمایان دینی و مذهبی از جمله دستاوردهای این کمیته بود.

شادلو تاکید کرد: این جلسات به یکباره دو هفته قبل از عزل مدیرکل آموزش سابق کنسل شد و در ازای آن برنامه راهبردی آموزش تدوین شده است که در وضعیت موجود و نبود مدیرکل جدید در دفتر کتر خود چگونگی اجرای آن در هاله‌ای از ابهام است.

این عضو کمیته آموزش معاونت گردشگری افزود: کلیات برخی دوره‌های آموزشی در کمیته آموزش معاونت گردشگری تصویب شده است اما هنوز جزییات سرفصل دروس مشخص نیست و اعضای کمیته آموزش هم نمی‌دانند که همان کارهای نیمه کاره‌شان نیز چه زمان ابلاغ می‌شود.

این فعال گردشگری اعلام کرد: پرسش اصلی این است که حالا خود اعضای کمیته آموزش هم نمی‌دانند تکلیف برنامه راهبردی آموزش که تدوین آن در چندماه گذشته با انسجام خوبی توسط این کمیته انجام می‌شد، چیست و چه کسانی و چگونه باید این برنامه را به اتمام برسانند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید