شنبه, ۰۴ فروردین, ۱۴۰۳

معاون گردشگری در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در فرانسه: اطلاعات بازار گردشگری فرانسه را جمع‌آوری کنید/فرانسه بازار اصلی گردشگری ایران است

0 انتشار:

صدای میراث: معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در نشست با رایزن جدید فرهنگی ایران در فرانسه رایزنان فرهنگی را براساس سند راهبردی توسعه گردشگری رایزنان گردشگری خواند و گفت: ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای می‌گیرند و به نوعی «ایران هراسی» و «تصویرسازی از ایرانن بصورت همزمان پیش خواهد رفت.

ولی تیموری، با اشاره به نقش موثر رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در ترسیم مسیر انتقال دانش و تجربه موفق در بومی‌سازی محتوای فنی مورد نیاز بخش‌های تخصصی گردشگری اعلام کرد: کشور فرانسه با دارا بودن رتبه نخست جذب گردشگر در دنیا، از دو بخش اصلی برای صنعت گردشگری کشور حائز اهمیت است؛ نخست دارا بودن دانش فنی و تخصصی مورد نیاز که تجربه موفق آن در زمینه به‌روزرسانی ضوابط درجه‌بندی تاسیسات گردشگری  و نیز تدوین استراتژی توسعه صادرات گردشگری کشور، دستاوردهای موثری به همراه داشته است.

وی افزود: در کنار موفقیت کشور فرانسه در جذب گردشگر، این کشور در اعزام گردشگر به کشورهای مختلف نیز جایگاه ویژه دارد و ایران به عنوان یک مقصد تاریخی و فرهنگی در اذهان گردشگران این کشور شناخته شده است؛ از این رو یکی از بازارهای اصلی گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز به شمار می‌آید.

معاون گردشگری، کسب اطلاعات صحیح از بازار گردشگری فرانسه را یاری کننده تدوین برنامه علمیاتی حوزه بازاریابی گردشگری کشور اعلام کرد و گفت: آنچه ما به عنوان تحقیقات بازار و یا خوراک علمی شامل سلیقه سفر مردم فرانسه، شبکه اجتماعی مورد علاقه‌شان، تاثیرگذاری نوع تبلیغات و غیره نیاز داریم می‌تواند از طریق رایزن فرهنگی اخذ شود.

تیموری تاکید کرد: در پی تصویب سند توسعه گردشگری که توسط دولت تصویب و ابلاغ شده است؛ رایزنان فرهنگی از این پس رایزنان گردشگری نیز به شمار می‌آیند؛ از این رو ماموریت‌های ما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در یک قالب جای می‌گیرد و به نوعی «ایران هراسی» و «تصویرسازی از ایران» به صورت همزمان پیش خواهد رفت.

معاون گردشگری، شناخت دقیق و معرفی فعالان گردشگری و افراد تاثیرگذار در بازار گردشگری فرانسه را بخش دیگری از ماموریت رایزن جدید ایران در فرانسه اعلام کرد و گفت: برگزاری تورهای آشناسازی و هرگونه فعالیت فرهنگی مشترک با آگاهی کامل از جامعه هدف تاثیرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.

تیموری گفت: آمادگی کامل برای ارسال اقلام تبلیغاتی، کلیپ‌های معرفی فضا وجاذبه‌های گردشگری کشور جهت استفاده در رویدادها ومناسبت‌های مورد نیاز موجود است و می‌تواند در بخش رایزنی مورد استفاده قرار بگیرد.

در پایان این نشست، «سید محمد حسین طباطبایی» رایزن جدید فرهنگی ایران در کشور فرانسه نیز با استقبال از پیشنهادات مطرح شده از سوی معاون گردشگری، نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه گردشگری کشور اعلام آمادگی کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید