چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی منصوب شد/ولی تیموری سکاندار گردشگری شد

1 انتشار:

صدای میراث: رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حکمی ولی تیموری معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری را به سمت معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منصوب کرد.

ولی تیموری سال ۱۳۸۰ به عنوان کارشناس بازاریابی و امور بین‌الملل وارد سازمان ایرانگردی و جهانگردی سابق شد. او سپس به سرپرستی دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، معاونت امور بین‌الملل مرکز ملی مطالعات جهانی شدن و مدیر کل دفتر ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن منصوب شده بود. تیموری همچنین مدیرکلی دفتر مناطق نمونه و زیرساخت‌های گردشگری را نیز عهده‌دار بود.

ولی تیموری از گزینه‌های جدی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی بود که نام او پس از کنار رفتن محمد محب‌خدایی مطرح شده بود. صدای میراث ۲۴ مردادماه گذشته از ولی تیموری به عنوان مطرح‌ترین گزینه معاونت گردشگری نام برده بود. همانزمان رایزنی با او برای قبول این سمت در حال انجام بود اما تیموری به دلایلی سمت معاونت گردشگری را آنزمان نپذیرفت تا آن که علی اصغر مونسان حکم او را پایان هفته به عنوان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی زد.

در حکم علی اصغر مونسان برای معاون جدید گردشگری آمده است: «نظر به تعهد و تجارب جنابعالی به موجب این حکم به عنوان معاون گردشگری سازمان منصوب می شوید. سیاست‌گذاری علمی جهت فعال سازی کلیه ظرفیت‌های ملی توسعه بازار گردشگری در بعد داخلی و بین‌المللی با نگاه آینده‌نگرانه، تعیین کشورهای هدف گردشگری و ارائه برنامه برای جذب گردشگران، واگذاری تصدی‌گری‌های حوزه گردشگری به بخش غیردولتی، بکارگیری سیستم‌های نوین آماری و تقویت سامانه‌های گردشگری الکترونیک، تهیه اطلس رویدادهای گردشگری استان‌ها، ارائه راهکارهای نظارتی نوین، ساماندهی تورلیدرها و استانداردسازی فعالیت آن‌ها، ارتباط حداکثر با بخش خصوصی و تشکیل شورای مشاوران بخش خصوصی، تهیه برنامه مدون و هدفمند برای آموزش، معرفی حداکثری پورتال جامع گردشگری و توجه به تبلیغات فضای مجازی، انتخاب مدیر پروژه برای سرعت‌بخشی به طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری و تدوین استانداردهای بومگردی و تاسیسات گردشگری و ارتقای استانداردهای هتلداری از شاخصه‌های مهمی است که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و ساماندهی مناسب و بهره‌گیری از توان تخصصی کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، صاحبنظران و تعامل با سایر حوزه‌ها در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های سازمان اهتمام شایسته به عمل آید. توفیق روزافزونتان را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از درگاه حضرت حق خواستارم.»

ولی تیموری از بدنه کارشناسی معاونت گردشگری به این سمت منصوب شده است و پیشتر برخی فعالان گردشگری و حتی کارکنان معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی سکانداری او در معاونت گردشگری را به نفع صنعت گردشگری کشور خوانده بودند. انتصاب فردی از بدنه تخصصی معاونت گردشگری به سمت معاون گردشگری برای نخستین‌بار است که در تاریخ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اتفاق افتاده است.

او از سال ۸۰ تاکنون به مدت ۱۷ سال بطور تخصصی در معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی فعالیت کرده بود و حالا باید دید سکاندار جدید معاونت گردشگری تا چه اندازه قادر به حل مشکلات و چالش‌های صنعت گردشگری ایران است؟

print

Discussion۱ دیدگاه

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید