پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

معاون گردشگری عضو افتخاری شواری سیاستگذاری بنیاد گردشگری پروفسور جعفری شد

0 انتشار:

صدای میراث: معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عضویت افتخاری شورای سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی پرفسور جعفری درآمد.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد بین‌المللی گردشگری پرفسور جعفری، با پیشنهاد هیئت امنای این بنیاد و با حضور دکتر حسن تقی‌زاده انصاری، رئیس هیئت‌مدیره بنیاد پرفسور جعفری، لوح عضویت علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به عنوان عضو افتخاری شورای سیاستگذاری این بنیاد تقدیم معاون گردشگری شد.

به گزارش صدای میراث، بنیاد بین‌المللی گردشگری پروفسور جعفری با هدف ترویج و حمایت‌ علمی و پژوهشی برای توسعه پایدار گردشگری و فراهم آوردن افزایش تعاملات علمی و کاربردی به‌منظور ارتقاء دانش ذی‌نفعان صنعت گردشگری و افزایش کیفیت خدمات گردشگری و مهمان‌نوازی، با بهره‌گیری از روش‌های نوین بین‌المللی تشکیل شده است.

حمایت از دانش‌پژوهان و تشویق و ترغیب دارندگان ایده‌های نوآورانه و خلاقانه از اهداف بنیاد بین‌المللی پرفسور جعفری است. این بنیاد با حضور جمعی از علاقمندان، فعالان و استادان دانشگاه با هدف حفظ میراث برجای مانده از پروفسور جعفر جعفری، مشهور به پدر علم گردشگری در جهان که بیش از نیم قرن در دانش گردشگری مشغول به کار بود، سالجاری تاسیس و فعالیت‌های خود را با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی آغاز کرد.

گفتنی است، براساس توافقنامه میان این بنیاد با شهرداری اصفهان، سال ۹۴ محل سکونت اجدادی پروفسور جعفر جعفری در اصفهان، متعلق به مرحوم سید شفتی، مرمت و برای استفاده در بخشی از ماموریت‌های بنیاد جعفری آماده‌سازی شد. سید شفتی، مالک خانه جعفری،علاوه بر ساخت مسجد سید، بیش از ۹۰ کاروانسرا را نیز در دوره‌های تاریخی مختلف در کشور ایجاد کرد که به نوعی، هتل‌های زنجیره‌ای آن عصر محسوب می‌شدند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید