چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

معاون گردشگری: استان کردستان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

0 انتشار:

صدای میراث: معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همزمان با افتتاح پروژه‌های گردشگری و بازدید از تاسیسات گردشگری استان کردستان، بهره‌مندی از برند تجاری شهرهای مرزی و بستر مساعد طبیعت‌گردی این استان را در کنار ظرفیت‌های فرهنگی از مهم‌ترین عوامل توسعه گردشگری کردستان خواند و این استان را آماده پذیرایی از مسافران نوروزی اعلام کرد.

به گزارش سازمان میراث‌فرهنگی، ولی تیموری در بخش نخست سفر سه روزه خود به استان کردستان در حضور معاون سیاسی استانداری، مدیر کل میراث‌فرهنگی، فرماندار بانه و جمعی از مدیران استانی هتل «داوینکو» شهر بانه را افتتاح کرد.

او در این افتتاحیه گفت: برند تجاری بانه، گردشگری غرب کشور را رونق می دهد و توصیه می کنم کردستان از ظرفیت مرز استفاده کند.

او با اشاره به اهمیت تأمین زیر‌ساخت‌های گردشگری در کشور تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در کشور درحال انجام است.

وی همچنین در بازدید از هتل «هاله» شهر بانه گفت: یکی از ظرفیت‌های کردستان برخورداری از شهرهای مرزی از جمله بانه است که این استان باید بتواند از این ظرفیت مهم برای توسعه و رونق گردشگری و افزایش حجم تبادلات اقتصادی استفاده کند.

معاون گردشگری در ادامه با افتتاح مجتمع پذیرایی «دیوان» در شهر بانه تاکید کرد: کردستان هم‌اکنون در زمره استان‌های برتر در زمینه گردشگری است.

تیموری همچنین از هموطنان دعوت کرد با سفر به استان کردستان از  فرهنگ غنی و جاذبه‌های بی‌بدیل این استان دیدار کنند.

معاون گردشگری در ادامه سفر خود به استان کردستان، بازدید از تاسیسات گردشگری شهرستان سقز را در دستور کار قرار داد.

او با نظارت بر فعالیت مجتمع تفریحی، گردشگری، اقامتی و تجاری «زوزان» و هتل «کورد» سقز گفت: حمایت از بخش خصوصی یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های حوزه گردشگری است و از ساخت انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رستوران‌ها و مراکز سنتی استقبال می‌شود.

معاون گردشگری ضمن بازدید از هتل بیمارستان «پارسیان» سنندج نیز یادآور شد: گردشگری مسیر توزیع عادلانه منابع را فراهم می کند و باید از این امکان به عنوان پیوست اغلب طرح‌ها و پروژه‌های استانی استفاده کرد.

تیموری همچنین با افتتاح کافه گالری و رستوران کردی «کانی» در حضور فرماندار شهرستان سنندج، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان در مجموعه تاریخی حمام «عبدالخالق» سنندج گفت: این پروژه با میزان سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر نقش موثری در غنی‌سازی اوقات فراغت گردشگران ایفاء می‌کند.

معاون گردشگری همچنین با در بازدید از سایر پروژه‌های شهرستان از جمله مجتمع گردشگری «اریکه»، هتل «شادی» و هتل «لاله» اعلام کرد: استان کردستان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی آماده است.

 

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید