جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

معرفی پروژه باستان شناسی مشترک ایران و اتریش در سیمره

0 انتشار:

پروژه باستان شناسی سیمره که بصورت مشترک بین ایران و اتریش انجام گرفته به مناسبت ۱۶۰سال روابط ایران و اتریش در نمایشگاه اسناد مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه معرفی شد .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، لیلی نیکان سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار (richt)گفت : نخستین فصل بررسی‌های باستان شناسی حوزه فرهنگی در زاگرس مرکزی در دره‌های سیمره و سیروان با همکاری هیأت مشترک پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه و آکادمی علوم اتریش به انجام رسید.

او با بیان اینکه این همکاری ها  در حوزه فرهنگی زاگرس مرکزی به کشف یافته های باستانی از دوران نوسنگی، عصر مفرغ، عصر آهن و دوره ساسانی منجر شدتصریح کرد : یافته های فرهنگی، در این بررسی‌ها نشانگر ارتباطات فرهنگی-تجاری این حوزه های فرهنگی با میان رودان یا بین النهرین و آناتولی است.

نیاکان تصریح کرد : این طرح بر اساس امضای تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی میان آکادمی علوم اتریش و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در روند بررسی و مطالعات باستان‌شناسی در این محدوده جغرافیایی صورت گرفت.

گفتنی است ، فلورین شوارتز سرپرست اتریشی هیأت باستان شناسی ،از موسسه ایران شناسی آکادمی علوم اتریش (از برگزار کنندگان اصلی) در این نمایشگاه حضور داشت .

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید