شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مقاومت در برابر تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی ادامه دارد/پروانه سلحشوری: پیگیر رفع ایراد شورای نگهبان در صحن علنی می‌شوم

1 انتشار:

صدای میراث: مقاومت در مسیر گام نهایی تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری در دولت و در میان برخی نمایندگان مخالف درون مجلس ادامه دارد.

اوایل اردیبهشت ماه سال ۹۸ رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس درخصوص تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری در جلسه کمیسیون مشترک مجلس و شورای نگهبان برطرف شد و نهم اردیبهشت ماه بود که خبر چاپ ایرادات رفع شده شورای نگهبان برای طرح در صحن علنی مجلس و برداشتن گام آخر در تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی به صدای میراث رسید.

قرار بود نیمه اردیبهشت ماه سالجاری رفع ایرادات شورای نگهبان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود تا نمایندگان با رفع ایرادات شورای نگهبان گام آخر را در تبدیل وضعیت سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه بردارند.

اما رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس هنوز با گذشت یکماه از آن تاریخ به صحن علنی مجلس نرسیده است.

۲۵ اردیبهشت ماه بود که رییس کمیسیون اجتماعی مجلس که ریاست جلسه مشترک مجلس با شورای نگهبان درخصوص رفع ایرادات آن شورا به مصوبه مجلس را نیز برعهده داشت در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد که سازمان میراث‌فرهنگی و دولت به همراه تعداد اندکی از نمایندگان مخالف در مجلس تلاش زیادی کرده‌اند تا رفع ایرادات شورای نگهبان درخصوص وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی به صحن علنی ورود نکند.

او گفته بود که این تلاش‌ها بی‌نتیجه است چون مجلس تصمیم خود را برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی گرفته است.

یکماه از آن اظهارات گذشته است و حالا پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو ناظر مجلس بر سازمان میراث‌فرهنگی به صدای میراث گفته است: مجلس قرار بود سه هفته پیش رای گیری نهایی درخصوص رفع ایرادات شورای نگهبان را در صحن علنی به سرانجام برساند. ولی به نظر می‌رسد در قدم آخر، برای به صحن آمدن گام نهایی تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی مقاومت‌هایی در حال انجام است.

پروانه سلحشوری تاکید کرد: دولت از همان ابتدا مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی بود است و اکنون نیز برخی نمایندگان در مجلس همین موضع را اتخاذ کرده‌اند.

نماینده تهران افزود: دو هفته پیش هم بنده موضوع رای گیری نهایی برای رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی در صحن علنی را پیگیری کردم و فردا نیز پیگیری‌های خود برای ورود این دستور به صحن علنی را پیگیری می‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که براساس آیین نامه مجلس رفع ایرادات شورای نگهبان باید در ۱۰ روز و بصورت خارج از نوبت در صحن علنی مطرح شود چرا چنین اتفاقی نیفتاده است؟ گفت: علاوه بر مقاومت هایی که وجود داشت، طرح‌های یک فوریتی و دو فوریتی به علاوه تعطیلات و جلسات غیرعلنی جلوی ورود این دستور به صحن علنی را گرفت و موجب عقب افتادن رای گیری نهایی برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی شد.

عضو ناظر مجلس بر سازمان میراث‌فرهنگی اعلام کرد: صبح فردا و در مجلس بار دیگر پیگیر ورود دستور رفع ایراد شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌شوم.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. زنده باد خانم سلحشوری لطفا سازمان میراث فرهنگی را نجات دهید

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید