چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند برای آماده برای بازدید عموم

0 انتشار:

درهای موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند پس از مرمت، ساماندهی و بهسازی کارشناسان و مرمت گران در خراسان جنوبی به روی مردم گشوده شد. معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی می گوید: درحال حاضر این موزه ها برای بازدید عموم و گردشگران نوروزی آماده هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ موزه باستان شناساسی و مردم شناسی بیرجند با همکاری حوزه موزه های استان خراسان جنوبی، پایگاه جهانی باغ اکبریه و حوزه پژوهش موزه ها پس از ۱۸ ماه مرمت و ساماندهی آماده بازدید عمومی و علاقمندان و گردشگران نوروزی است.

«علی شریعتی منش» معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب گفت: موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند از محل اعتبارات ملی درحالی در طول ۱۸ ماه مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت که این ساماندهی  با همکاری پایگاه جهانی باغ اکبریه و حوزه پژوهشی موزه های استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

او با اشاره به اقدامات مرمتی صورت گرفته در موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند گفت: تامین روشنایی،کفسازی بنا، اندود گچ تمام سطوح، مرمت و بازسازی تزئینات، مرمت درهای چوبی، نصب سیستم امنیتی و ساخت و نصب ویترین های نمایش اشیاء از جمله اقداماتی است که در این موزه ها صورت گرفته است .

شریعتی منش تاکید کرد: برخی مشاغل که در فهرست میراث معنوی ثبت شده اند، نیز جایگزین محتوای قبلی موزه مردم شناسی شده است.

گفتنی است؛ علاقمندان می توانند از تاریخ ۲۵ اسفندماه از موزه مردم شناسی و باستان شناسی بیرجند بازدید کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید