سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

میزبانی مشهد از ۸ میلیون مسافر در نوروز ۱۴۰۱

0 انتشار:

میزبانی مشهد از ۸ میلیون مسافر در نوروز ۱۴۰۱

ایسنا – معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ورود بیش از هشت میلیون مسافر به مشهد در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در خصوص میزان ورود مسافران نوروزی به مشهد اظهار کرد: از ۱۰ اسفند ماه سال گذشته مصادف با عید مبعث تا پایان ۱۲ فروردین توفیق میزبانی بیش از هشت میلیون زائر را در مشهد داشته‌ایم. در ۱۱ و ۱۲ فروردین روزی ۵۰۰ هزار نفر از مشهد خارج‌ شده‌اند. همچنین ۱۳ فروردین روز عادی و متوسطی را به لحاظ خروج مسافران در مشهد سپری کردیم.

وی افزود: روز گذشته مجموع ظرفیت‌های اضافی که برای پایانه‌های مسافربری و راه‌آهن مشهد پیش‌بینی کرده بودیم، فاقد استقبال بود که این موضوع نشان‌ می‌دهد آغاز ماه مبارک رمضان به بازگشت مسافران نورزی شتاب بیشتری داده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص وضعیت مشهد در نوروز ۱۴۰۱ گفت: خداراشکر مجالی پیش آمد که مردم توانستند پس از ۲ سال به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند. در کنار تمام کم و کاستی‌ها بزرگترین مزیت تشرف زائران به حرم رضوی بود.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: میزبانی از هشت میلیون مسافر کار آسانی نیست. در این مقیاس مشکل و بحران جدی نداشتیم اما قطعا مشکل و ایراداتی هم داشته‌ایم. به عنوان مثال در هر سال حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند. برای اعزام این زائران یک سازمان مستقل در کشور ایجاد شده که در طول سال موظف است این کار را مدیریت کند.

وی ادامه داد: همچنین قانون ۱۸ دستگاه را موظف کرده که این فرایند را پشتیبانی کند. در مجموع ۱۸ نهاد و وزارت‌خانه بسیج می‌شوند که ۸۰ هزار نفر به حج تمتع مشرف شوند. این در حالی است که قریب به اتفاق بار میزبانی از هشت میلیون زائر روی دوش مشهدی‌ها و خراسانی‌هاست. هیچ نهاد و دستگاه ملی در این زمینه نقش‌آفرینی نمی‌کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: البته امیدواریم با رویکردی که رییس‌جمهور در جلسه شورای ملی زیارت و جلسه اخیر در شورای اداری خراسان رضوی داشت، بتوانیم برای بسیج ظرفیت‌های ملی در میزبانی از زائران امام رضا(ع) شرایط بهتری را فراهم و برای رفع نواقص اقداماتی را عملی کنیم.

گنابادی‌نژاد گفت: عموم مردم به خصوص نخبگان مجموعه نواقصی را که مشاهده کرده‌اند به حوزه معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی و یا دبیرخانه ستاد خدمات سفر که مجموعه مسئولیت آن در اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی است به صورت پیام، تذکرات مکتوب، صوتی و یا حضوری منعکس کنند. از پنج روز قبل گروهی را در معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی مستقر کرده‌ایم که مجموعه مزیت‌ها و نواقص این دوره از میزبانی را شناسایی کرده تا برای دوره بعدی میزبانی پس از ماه مبارک رمضان و در تابستان آماده شویم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید