چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

نتایج مستندنگاری کمپ بین المللی نشتیفان در پرونده نامزدی میراث جهانی آسبادها مورد استفاده قرار می گیرد

0 انتشار:

چهارمین کمپ بین المللی مستندنگاری بومی (ورنادوک) با همکاری میراث فرهنگی استان خراسان رضوی و پایگاه آسبادهای ایران از ۱۰ اسفندماه در نشتیفان برگزار شد. این کمپ بین المللی با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی برپا شده و ۲۵ اسفند نیز به پایان می رسد.

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: چهارمین کمپ بین المللی مستندنگاری بومی درحالی در نشتیفان فعالیت خود را آغاز کرده که پیشتر نیز این کمپ در یزد و تبریز برگزار شده است.

طالبیان با اشاره به اینکه کمپ بین المللی مستندنگاری بومی (ورنادوک) مرتب در کشورهای مختلف دنیا درحال برگزاری است، ادامه داد: از سال ۱۹۹۶ جریان مستندنگاری معماری بومی توسط ماکه ماکیلا در دنیا ایجاد شد و هر ساله نیز این کمپ با هدف مستندنگاری معماری بومی با ابزار و روش های کاملا ساده برپا می شود.

او تاکید کرد:نخستین کمپ بین المللی مستندنگاری بومی سال گذشته در ایران و در شهر یزد برگزار شد و هم اکنون نیز با همکاری میراث فرهنگی استان خراسان رضوی و پایگاه آسبادهای ایران در نشتیفان درحال برگزاری است.

به گفته معاون میراث فرهنگی کشور، نتایج و خروجی مستندنگاری این کمپ در پرونده نامزدی ثبت میراث جهانی آسبادها در یونسکو مورد استفاده قرار می گیرد.

گفتنی است؛ کمپ بین المللی نشتیفان شامل ۲۱ شرکت کننده داخلی و خارجی است که از شهرهای مختلف ایران و ۴ کشور فنلاند، ژاپن، تایلند و کامبوج در آن حضور پیدا کرده اند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید