جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

نخست وزیر ژاپن به موزه ملی ایران رفت

0 انتشار:

صدای میراث: نخست‌وزیر ژاپن که به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان به ایران سفر کرده است، صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ خرداد ۹۸) به موزه ملی ایران رفت و از موزه ایران باستان بازدید کرد.

به‌ گزارش سازمان میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و جبرئیل نوکنده رییس موزه ملی ایران، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن را در این بازدید همراهی و توضیحات لازم درخصوص آثار تاریخی به نمایش درآمده در موزه ایران باستان را به او ارائه کردند.

گفتنی است مرتضی رحمانی‌موحد که خود زمانی معاون گردشگری کشور بود و اکنون سفیر ایران در ژاپن است، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن را در این دیدار همراهی کرد. «میتسوگو سایتو» سفیر ژاپن در ایران نیز در این بازدید حضور داشت.

نخست‌وزیر ژاپن پس از بازدید از آثار تاریخی موزه ایران باستان، دفتر یادبود این موزه را امضا کرد.

لازم به ذکر است این نخستین دیدار یک نخست وزیر ژاپن پس از انقلاب اسلامی از کشورمان است.

شینزو آبه براساس گزارش موزه ملی ایران، از مجموعه آثار تاریخی شهر سوخته، مجموعه چغازنبیل، نقش برجسته تالار بار عام، مجمسه داریوش، ستون های تخت جمشید، مجسمه مفرغی مرد پارتی، مومیایی طبیعی مرد نمکی، ظروف نقره ای و شیشه های دوره ساسانی بازدید کرد.

این گزارش می افزاید: اشیای شیشه ای مشابه در ژاپن نیز از محوطه های باستانی بدست می آید که نشان دهنده ارتباط تاریخی ایران و کشور ژاپن در دوره ساسانیان است.

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید