سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

نشست علمی میراث فرهنگی به مثابه ابزار توسعه پایدار با رویکرد علمی برگزار می شود

0 انتشار:

نشست علمی مشترک پیترودلاواله از سوی  دانشگاه شیراز و دانشگاه بولونیا ایتالیا با همکاری پایگاههای میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی فارس، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، پایگاه میراث جهانی پاسارگاد، میراث جهانی باغ ارم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از تاریخ ۲۴ لغایت ۳۱ شهریور ماه در تالار مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار می شود.

علیرضا عسکری مدیر پایگاه های سروستان و فیروزآباد و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اعلام این خبر گفت: در این نشست علمی میراث فرهنگی به مثابه ابزار توسعه پایدار با رویکرد علمی مورد بحث و بررسی  قرار می گیرد.

به گفته وی که به همراه پی یر فرانچسکو کالیری از دانشگاه بولونیای ایتالیا دبیر علمی این نشست به شمار می روند  طی ۷ روز ۶ نشست علمی در قالب ۲۳ سخنرانی برگزار خواهد شد.

عسکری با اشاره به اینکه سخنرانی ها در موضوعاتی همچون باستان شناسی، باستان سنجی، تاریخ هنر و بازسازی های مجازی در حوزه میراث فرهنگی و با حضور اساتید دانشگاههای شیراز و بولونیا ارایه خواهد شد افزود: بحث و تبادل نظر در زمینه راهکارهای جدید توسعه پایدار میراث فرهنگی با حضور اساتید دانشگاه و مدیران محوطه های میراث جهانی استان فارس از دیگر برنامه های این نشست محسوب می شود

وی بازدید از محوطه های باستانی تخت جمشید، فیروزآباد و بیشاپور را پایان بخش این نشست علمی عنوان کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید