جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

هزینه گاز هتل‌ها ۶ برابر شد/صدور قبض ۸ تا ۶۳ میلیون تومانی گاز برای هتل‌ها/رییس جامعه هتلداران ایران: دولت مشکل را حل نکند هتل‌ها تعطیل می‌کنند

0 انتشار:

صدای میراث: هزینه حامل‌های انرژی هتل‌های کشور از مهرماه سالجاری به جای محاسبه صنعتی، تجاری محاسبه شده و هتل‌های کشور ناگهان با ۶ برابر شدن تعرفه گاز مواجه شده‌اند. براساس برخی اسناد مرتبط با هزینه گاز هتل‌های کشور، قبض گاز برای یک مهمانسرا ۸ میلیون تومان و برای یک هتل در کردستان ۶۳ میلیون تومان برای یک دوره ارسال شده و حتی اخطار قطع گاز نیز برای برخی هتل‌ها صادر شده است.

در این شرایط رییس جامعه هتلداران ایران به صدای میراث گفته است که اگر دولت فکری به حال تعرفه حامل‌های انرژی به خصوص محاسبه تعرفه گاز هتل ها نکند، هتلدارهای کشور ناگزیر به تعطیلی هتل‌ها خواهند شد.

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران که به همراه بازرس ویژه این جامعه در غرفه صدای میراث در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری حاضر شدند، در گفت‌وگو با صدای میراث از عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری  صنایع‌دستی درخواست کردند مشکل چند برابر شدن نرخ حامل‌های انرژی برای هتل‌های کشور را که از چند ماه قبل به جای صنعتی، تجاری محاسبه شده است به هیات دولت بکشاند و در گفت‌وگو با رییس‌جمهوری نسبت به رفع این مشکل اقدام کند تا هتل‌دارها ناچار به تعطیل کردن واحدهای اقامتی خود نشوند.

جمشید حمزه‌زاده به صدای میراث گفت: در چند ماه گذشته شاهد افزایش بی‌رویه حامل‌های انرژی برای تاسیسات گردشگری هستیم و قیمت گاز از مهرماه سالجاری در هتل‌ها تا ۶ برابر افزایش یافته است که البته این موضوع به نگاه غیرتخصصی مسئولین به صنعت هتلداری بازمی‌گردد. چون نمی دانند هتل یک فضای عمومی است و به هیچوجه نمی‌توان گاز این مجموعه ها را قطع کرد و براساس قانون باید وسایل گرمایشی هتل‌ها در لابی و طبقات روشن باشد. اما متاسفانه مسئولین امر هتل‌ها را با منزل مسکونی اشتباه گرفته‌اند و با محاسبه تعرفه تجاری برای هتل‌ها باعث شده اند هزینه هتل‌ها در چند ماه گذشته به شدت افزایش پیدا کند.

رییس جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: با توجه به ارتباطی که با مدیران هتل‌های سراسر ایران داریم، اعلام می کنیم که همه هتلدارهای کشور نسبت به افزایش بی‌رویه قیمت گاز برای هتل‌ها معترض هستند و همین جا هشدار می دهیم که اگر مسئولین برای حل این مشکل اقدام نکنند به زودی شاهد تعطیل بسیاری از هتل‌ها در کشور به دلیل افزایش هزینه آن‌ها خواهیم بود.

او گفت: سه ماه است که به هتل‌ها امید می‌دهیم مشکل حل می‌شود. اما از اول مهرماه این مشکل ایجاد شده است و هنوز هم حل نشده است.

حمزه‌زاده اعلام کرد: مشکل افزایش ۶ برابری نرخ حامل‌ها یانرژی برای هتل‌ها را به وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری و نمایندگان مجلس و افراد مرتبط منعکس کره‌ایم. ولی به نظر می‌آید مسئولین موضوع را جدی نگرفته‌اند و با رفتار سلیقه‌ای و جزیره‌ای منافع سازمانی را بر منافع ملی ترجیح داده اند.

او افزود: دولت باید موضوع را پیگیری کند و از وزیر می‌خواهیم این مشکل را به هیات دولت بکشاند و موضوع گران شدن حامل‌های انرژی هتل‌ها را با رییس‌جمهوری مطرح کند. چون بخش خصوصی به دولت و رییس‌جمهوری دسترسی ندارد. ولی وزیر میراث‌فرهنگی امکان طرح موضوع و حل مشکل در دولت را دارد.

به گفته رییس جامعه هتلداران ایران، صد در صد هتل‌های کشور با افزایش ناگهانی هزینه‌ها مواجه شده‌اند و برخی هتل‌ها نیز به دلیل هزینه‌های سنگین، توان ماندگاری ندارند و مجبور به تعطیلی هستند.

او گفت: برای یک مهمانپذیر ۱۵ میلیون تومان قبض گاز آمده است. یک هتل در کردستان ۸ میلیون تومان قبض گاز دارد و هتل دیگر ۶۳ میلیون تومان قبض گاز برایش ارسال شده است. در این وضعیت صدای تمام هتل‌دارها درآمده است. چون در استان‌های سردسیر مثل تبریز، اردبیل و ارومیه اول شهریورماه تاسیسات‌شان روشن می‌شود و حالا برایشان هزینه‌های گزاف گاز و حتی اخطار قطع گاز برایشان آمده است.

جمشید حمزه‌زاده اعلام کرد: درخواست و مطالبه هتلدارهای کشور رسیدگی سریع وزارت میراث فرهنگی و دولت به افزایش شش برابری حامل‌های انرژی برای هتل‌ها و بازگشت محاسبه صنعتی گاز در تاسیسات اقامتی کشور است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید