جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

هشدار نسبت به از سرگیری پروژه ویران سازی محوطه باستانی جوبجی به نفع معدنکاران

0 انتشار:

صدای میراث: تسهیل مسیر معدنکاری برای دسترسی آسان به معادن قرار است صبح فردا و درست در محل یافتن گنجینه مهم و ارزشمند جوبجی آغاز شود.

به گزارش صدای میراث، براساس اخبار ارسال شده به صدای میراث، دوستداران میراث فرهنگی از تصمیم به آغاز مسیرسازی در محوطه باستانی جوبجی از صبح فردا در خوزستان هشدار داده و اعلام کردند که قرار است پروژه متوقف شده تسهیل مسیر دسترسی معدنکاران از روی محوطه باستانی جوبجی صبح فردا آغاز شود.

پروژه تسهیل مسیر دسترسی معدنکاران در هفته های گذشته در محوطه باستانی جوبجی آغاز شده بود که با اطلاع رسانی به موقع دوستداران میراث فرهنگی این پروژه متوقف شد‌.

اکنون براساس آنچه مجتبی گهستونی فعال میراث فرهنگی در خوزستان به صدای میراث خبر داده است، قرار است صبح فردا مجریان پروژه جاده کشی بر محوطه باستانی جوبجی فعالیت خود را درست در نقطه ای که گنجینه باستانی و ارزشمند جوبجی کشف شده است آغاز کنند.

در صورت آغاز این پروژه محوطه باستانی جوبجی که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است بار دیگر ویران خواهد شد تا معدنکاران بتوانند با عبور از این محوطه باستانی، با سهولت به استخراج معادن بپردازند.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که وزارت میراث فرهنگی در هفته های اخیر به مقابله با تخریب کنندگان این محوطه باستانی برخاست و پروژه جاده کشی را متوقف کرد. اما حالا آنطور که فعالان میراث فرهنگی خبر داده اند، معدنکاران قرار است از صبح فردا دوباره این پروژه را از سر بگیرند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید