جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳

همزمان با هفته گردشگری؛ آب تنها خانه‌ تاریخی فعال در اهواز قطع شد

0 انتشار:

صدای میراث: روز جهانی و هفته گردشگری در ایران در شرایطی برگزار می‌شود که آب در تنها خانه فعال تاریخی شهر اهواز از ۱۰ روز قبل قطع شده است.

قاسم منصور آل‌کثیر، فعال میراث فرهنگی در خوزستان با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: آب در تنها خانه‌ تاریخی اهواز که توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی پابرجا مانده و محل تردد علاقمندان به میراث‌فرهنگی است به علت بی‌توجهی اداره کل میراث‌فرهنگی از بیش از ۱۰ روز قبل قطع شده است.

آل کثیر افزود: فعالان میراث‌فرهنگی اهواز می‌گویند اداره کل میراث‌فرهنگی به دنبال عرض اندام در نمایشگاه اکسپو دبی و انجام هزینه‌های گزاف در این نمایشگاه است اما در تامین هزینه‌ انشعاب آب شرب خانه‌های تاریخی زیر نظر خود درمانده‌ است.

وی افزود: کلانشهر اهواز با داشتن بیش از ۲۰۰ خانه تاریخی، تنها خانه‌ای که اکنون سراپا و فعال بوده خانه‌ی ماپار است که همین خانه نیز از سوی نهادهای مربوطه کاملا مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

آل‌کثیر ادامه داد: وضعیت میراث فرهنگی خوزستان به گفته‌ شاهدان، ناظران و کارشناسان خوب نیست و با این رویه، شاهد تعطیل شدن تنها خانه‌ تاریخی احیاء شده اهواز خواهیم بود.

این فعال میراث فرهنگی تاکید کرد: از ایذه تا شوش و از اهواز تا آبادان روزانه تنها اخبار تعرض و بی‌توجهی به موقعیت‌های تاریخی را می‌شنویم. نبود زیرساخت‌های لازم نیز باعث مرگ گردشگریِ خوزستان شده است.

وی گفت: خبرهای منفی در حوزه‌ میراث‌فرهنگی خوزستان که سه اثر ثبت جهانی دارد آنقدر بالا رفته که لازم است آقای وزیر نظارت خود را برای تغییر از خوزستان شروع کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید