چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

ورود استان قزوین به چرخه سفرهای نوروز۹۸

0 انتشار:

صدای میراث: همزمان با اجرای طرح همه مکانی شدن سفرهای نوروز، استان قزوین آمادگی میزبانی از گردشگران نوروزی در سال ۹۸ را اعلام کرد.

علیرضا خزائلی مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در گفت‌وگو با صدای میراث با اعلام آن که اکنون در سه ورودی مهم استان قزوین در تاکستان، آوج و بوئبن‌زهرا به عنوان دروازه‌های ورود در استان قزوین هماهنگی‌ها انجام شده است گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین به ثبت برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین همچنین با اشاره به جاذبه‌های مهم شهر قزوین از تصمیم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در طراحی چهار محور اصلی گردشگری در شهر قزوین خبر داد و گفت: سرای سعدالسلطنه، عمارت عالی قاپو، دولتخانه صفوی و خیابان سپه این شهر به عنوان ۴ محور اصلی گردشگری نوروزی  انتخاب شده‌اند.

خزائلی همچنین از تصمیم اداره میراث فرهنگی استان قزوین برای ورود به مرمت آثار و بناهای تاریخی این شهر همزمان با حفاظت از این آثار خبر داد و گفت:در حال حاضر حفاظت از باغستان قزوین و بافت تاریخی این شهر به ویژه بافت تاریخی محله بلاغی در دستور کار اداره میراث‌فرهنگی استان قزوین قرار گرفته است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید