چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

وزیر راه فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به خارجی‌ها را ممنوع کرد/رستم قاسمی: ایرلاین‌ها حق گرانفروشی ندارند/مردم گرانفروشی ایرلاین‌ها را به میز بازرسی فرودگاه‌ها گزارش کنند

0 انتشار:

صدای میراث: پیگیری فعالان صنعت گردشگری در چند روز گذشته و دیدار آن‌ها با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور اعتراض به فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به گردشگران و اتباع خارجی سرانجام نتیجه داد و با پیگیری عزت‌الله ضرغامی در هیات وزیران و گفت‌وگوی او با وزیر راه و شهرسازی، سرانجام فروش دلاری بلیت به خارجی‌ها ممنوع شد.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز اعلام کرد که فروش بلیت پروازهای داخلی به نرخ دلاری منتفی شده است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از این پس فروش بلیت پروازهای داخلی با دلار نخواهیم داشت. این موضوع دیروز یکشنبه ۱۲ تیر نیز به ایرلاین‌ها به صورت مکتوب ابلاغ شده است؛ در جلسه‌ای هم که دیروز مدیران ایرلاین‌ها با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشته اند، این ممنوعیت به آنها اعلام شد.

وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: هیچ ایرلاینی هم حق ندارد بالاتر از نرخی که در وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر می‌شود، اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی کند.

رستم قاسمی همچنین از مسافران پروازها خواست گرانفروشی ایرلاین‌ها را به وزارت راه وشهرسازی اعلام کنند. او گفت: برای پیگیری موضوع گرانفروشی ها دستور دادیم در فرودگاه‌های کشور میز بازرسی گذاشته شود تا مردم با مراجعه به این میز گرانفروشی بلیت را گزارش دهند.

ابتدای هفته گذشته بود که برخی ایرلاین‌های داخلی اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی خود به اتباع خارجی آن هم با محاسبه قیمت دلاری برای پروازهای تا یکساعت ۱۰۰ دلار و یکساعت بیشتر ۱۵۰ دلار کردند. چندین بلیت نیز به مسافران خارجی فروخته شد و به عنوان مثال بلیت پرواز تهران – اهواز ۴ و نیم میلیون تومان و بلیت پرواز تهران – مشهد ۶ میلیون تومان فروخته شد.

فعالان صنعت گردشگری از همان ابتدا خواستار برخورد با ایرلاین هایی شدند که در بخشنامه‌های خود از آغاز فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع خارجی به نرخ دلاری کردند. به گفته آن‌ها این اقدام علاوه بر نقض کدهای اخلاقی بین‌المللی در صنعت گردشگری و ایجاد تبعیض در بخش گردشگری است.

پس از این اعتراضات بود که همین دیروز عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با فعالان معترض به اقدام ایرلاین‌های داخلی به آن‌ها براساس خبر اختصاصی صدای میراث از این نشست، وعده داد موضوع را در جلسه هیات دولت مطرح و با وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری طرح موضوع خواهد کرد و این مشکل را که منجر به کاهش حجم ورود گردشگران خارجی بویژه از کشورهای عراق به ایران می‌شود حل کند.

حالا امروز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که فروش بلیت دلاری در پروازهای خارجی به اتباع و گردشگران خارجی ممنوع است و ایرلاین‌ها نیز حق گرانفروشی بلیت پروازها را ندارند و مردم می توانند با مراجعه به میز بازرسی فرودگاه‌های کشور گزارش گرانفروشی بلیت پروازها از سوی ایرلاین‌ها را گزارش کنند تا برخورد قانونی با گرانفروشان بخش گردشگری انجام شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید