شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

وعده ضرغامی برای مقابله با رفتار غیرقانونی ایرلاین‌ها در فروش بلیط دلاری سفرهای داخلی به اتباع و گردشگران خارجی

0 انتشار:

صدای میراث: سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به فعالان گردشگری وعده داد که رفتار برخی ایرلاین‌ها در محاسبه بلیت دلاری برای گردشگران و اتباع خارجی ورودی را اصلاح و با محاسبه غیرقانونی بلیت‌های دلاری برای اتباع خارجی در پروازهای داخلی مقابله کند.

به گزارش صدای میراث، سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز در دیدار با رییس جامعه تورگردانان ایران، اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و فعالان گردشگری خبر داده است که بزودی مشکل فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی کشور را برای اتباع و گردشگران خارجی حل کند.

براساس خبر دریافتی صدای میراث ممکن است عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به احتمال زیاد موضوع فروش دلاری برخی ایرلاین‌ها که بصورت غیرقانونی برای اتباع خارجی و گردشگران خارجی در سفرهای داخلی در جریان است،  فردا یا روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت مطرح و مخالفت رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را به هیات وزیران ارایه کند.

صدای میراث دریافته است که عزت‌الله ضرغامی از مخالفان جدی محاسبه دلاری قیمت بلیت پروازهای داخلی برای اتباع خارجی و گردشگران خارجی ورودی به ایران است و قرار است همچنین مخالفت صریح خود با رفتار غیرقانونی ایرلاین‌های داخلی را با وزیر راه وشهرسازی و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کند.

برخی ایرلاین‌های داخلی همچون هواپیمایی تابان و هواپیمایی آتا در روزهای گذشته بلیت‌ پروازهای داخلی خود را با محاسبه نرخ دلاری برای یکساعت پرواز ۱۰۰ دلار و برای یکساعت بیشتر ۱۵۰ دلار به گردشگران خارجی فروخته‌اند. برخی ایرلاین‌های دیگر همچون ماهان در جلساتی که با فعالان گردشگری داشته‌اند اعلام کردند که قصدی برای فروش بلیت‌های دلاری به اتباع خارجی در پروازهای داخلی ندارند.

فعالان صنعت گردشگری به صدای میراث گفته‌اند که محاسبه دلاری نرخ پروازهای خارجی نه تنها غیرقانونی است که حتی کدهای اخلاقی گردشگری را نیز زیر پا گذاشته است. به گفته آن‌ها خطوط هواپیمایی می توانند بلیت پروازها را برای تمامی افراد گران کنند و در آنصورت نیز شورای رقابت باید اقناع شود که بلیت پروازها برای همه گران شود. نه آن که بگویند بلیت پروازهای داخلی خود را برای گردشگران خارجی دلاری می‌گیرند و به مسافران ایرانی داخل کشور ارزانتر می‌فروشند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید