سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

سلحشوری: شورای نگهبان بار دیگر مصوبه تشکیل وزارت میراث‌‌ را رد کرد

1 انتشار:

صدای میراث: شورای نگهبان برای دومین‌بار مصوبه مجلس برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری را رد کرد.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس و ناظر سابق مجلس بر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: ایراد دوباره شورای نگهبان به طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه بحث ماده ۷۵ و داشتن بار مالی تبدیل سازمان به وزارتخانه برای دولت است.

پروانه سلحشوری با اعلام این که شورای نگهبان هفته گذشته بار دیگر اقدام به رد مصوبه اصلاح شده مجلس برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه کرده است گفت: نمایندگان مجلس همچنان تاکید دارند که این طرح هیچ بار مالی برای دولت ندارد و تمامی ساختار وزارتخانه‌ای در سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: شاید تنها بار مالی در تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه تعویض نام تابلوهای این سازمان باشد که می‌توان تا پایان برنامه نیز در مصوبه‌ای تابلوهای فعلی را حفظ کرد یا روی نام سازمان در تابلوها عنوان وزارتخانه را چسباند.

به گفته ناظر سابق مجلس بر فعالیت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمایندگان مجلس در تلاش برای برگزاری جلساتی با شورای نگهبان هستند تا نظر مثبت این شورا برای تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه را جلب کنند.

سلحشوری با تاکید بر این که نمایندگان مجلس از پیگیری مصوبه تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه ناامید نشده‌اند افزود: همانطور که وزارت ورزش و جوانان با ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی وزارتخانه شد این امر می‌تواند در مورد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم اتفاق بیفتد. ضمن آن که سازمان میراث‌فرهنگی تمامی ساختارهای تبدیل به وزارتخانه را در درون خود دارد و بار مالی برای دولت نخواهد داشت.

او گفت: چگونه است که شورای محترم نگهبان وزارتخانه شدن ورزش و جوانان را پذیرفت اما حالا تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی را دارای بار مالی اعلام کرده است؟

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: فکر می‌کنم دوستانی که در شورای نگهبان هستند کمک کنند که در مورد سازمان میراث فرهنگی نیز همان اتفاقی که برای وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاد، ایجاد شود و این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود.

او با اشاره به بازداشت مدیرکل میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: سازمان میراث‌فرهنگی یک حوزه پرخطر است و باید نظارت ویژه مجلس بر این سازمان وجود داشته باشد تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از برگزار نشدن جلسات شورایعالی میراث فرهنگی از دو سال قبل تاکنون گفت: شورایعالی میراث‌فرهنگی در دو سال گذشته اصلا جلسه‌ای نداشته است که از نمایندگان دعوت شود در این جلسات حضور داشته باشند و زمینه نظارت بر این سازمان فراهم شود.

سلحشوری تاکید کرد: بنده به عنوان ناظر سابق مجلس بر فعالیت سازمان میراث‌فرهنگی چندین‌بار با این سازمان برای تشکیل جلسات شورایعالی میراث‌فرهنگی نامه‌نگاری کردم اما هیچ پاسخی نگرفتم. در حالی که اگر این سازمان وزارتخانه بود هرگز توان انجام چنین رفتاری را با مجلس نداشت.

او تشکیل جلسات شورایعالی میراث فرهنگی را به دلیل ماهیت سازمان میراث‌فرهنگی از اولویت‌های ویژه این سازمان خواند که تاکنون نادیده گرفته شده است.

سلحشوری تاکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی به دلیل آن که یک حوزه پرخطر است نیازمند نظارت ویژه مجلس است و نمایندگان نیز تلاش می‌کنند تا در نشست ویژه با شورای نگهبان اهمیت تبدیل این سازمان به وزارتخانه را به آن شورا منتقل کنند و نظر مثبت شورای نگهبان برای تایید مصوبه اصلاح شده مجلس در طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه را جلب کنند.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. کارگران پایگاههای جهانی خوزستان

    از شورای نگهبان خواهش میکنیم که این مصوبه را تایید کنن و وزارت خونه میراث تشکیل شود ما کارکنان پایگاههای ثبت جهانی از پرداختیهای دیر هنگام خسته شدیم الان هر کارگری با بیست سال سابقه کار هنوز کارگر موقت روزمزد هستیم آخه این انصافه لطفا به درد مردم رسیدگی کنید الان نزدیک ۴ ماه حقوق عقب افتاده داریم هنوز پرداخت نشده پایگاه های خوزستان (شوش )(چغازنبیل )(شوشتر )متشکرم

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید