جمعه, ۰۳ فروردین, ۱۴۰۳

پوآرو: دستگیر نشده‌ام و پرونده‌ام مختومه است/نمی‌دانم خبر دستگیری با چه هدفی منتشر می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: کوهسار بادفر ملقب به پوآرو در فضای مجازی که به آموزش دفینه‌یابی شهرت یافته است در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای میراث خبر دستگیری خود را تکذیب کرد.

سردار مهدی معصوم بیگی رییس پلیس پیشگیری ناجا در نشست خبری روز گذشته خود که به مناسبت تشریح فعالیت این پلیس و یگان‌های حفاظت کشور برگزار شد از دستگیری پوآرو در غرب کشور خبر داده بود که ظاهرا این خبر مربوط به بازداشت کوتاه‌مدت و آزادی پوآرو در ماه‌های گذشته در جوانرود بود که در گزارش دستاوردهای ۱۱ ماهه پلیس پیشگیری ناجا به روز نشده است.

کوهسار بادفر در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای‌میراث که لحظاتی قبل انجام شد اعلام کرد که خبر دستگیری‌اش صحت ندارد و پرونده قضایی او نیز مختومه شده است.

او سپس در یک لایو اینستاگرامی نیز اعلام کرد که دستگیر نشده است.

پرونده قضایی کوهسار بادفر در حوزه قضایی شهرستان جوانرود با عنوان اتهامی «حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اشیای عتیقه» و در شعبه اول دادیاری دادگاه عمومی و انقلاب آن شهرستان در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۹۹ ثبت شده بود که در تاریخ ۸ بهمن‌ماه سال ۹۹ شعبه رسیدگی به پرونده او تغییر کرد و پرونده‌اش در شعبه دوم دادیاری دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان جوانرود رسیدگی شد. سرانجام در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه سال ۹۹ رای قضایی صادر شده برای پرونده او در جوانرود بدین شرح صادر شده است: «نسبت به اتهام کوهسار بادفر مبنی بر حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اشیای عتیقه طی شماره … مورخ ۱۳/۱۱/۹۹ قرار عدم صلاحیت صادر شد.»

پورآرو با ارایه اسناد مختوم شدن پرونده اش در دادگاه جوانرود و تکذیب خبر دستگیری خود که روز گذشته از سوی رییس پلیس پیشگیری ناجا اعلام شده بود به صدای میراث گفت: «پرونده قضایی بنده مختومه شده است و هیچ حکمی در شکایت مرتبط با حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اشیای عتیقه برای بنده در دستگاه قضایی صادر نشده است و ماجرا تمام شده است. اما هنوز مشخص نیست خبرهای مرتبط با دستگیری من با چه انگیزه‌ای صورت گرفته است؟»

کوهسار بادفر در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با صدای میراث اعلام کرد: «بنده هیچ تخلفی مرتکب نشده‌ام و موضوع تمام شده است. اما از دیروز تمامی رسانه‌ها از جمله صداوسیما خبر دستگیری بنده را منتشر کرده‌اند در حالی که این خبر صحت ندارد.»

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید