پنج شنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳

پیمان توسعه تجارت الکترونیکی گردشگری ایران و ترکیه در استانبول امضاء شد

0 انتشار:

صدای میراث: توافقنامه همکاری توسعه تجارت‌ الکترونیکی گردشگری اتحادیه تورساپ و جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به امضاء رسید.

این توافق در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی گردشگری دو کشور به منظور اطلاع‌رسانی از جذابیت‌ها و شگفتی‌های گردشگری دو کشور و در نتیجه رونق گردشگری ایران و ترکیه امضا شده است.

توافقنامه همکاری توسعه تجارت الکترونیکی بین ایران و ترکیه صبح امروز در شهر استانبول به امضای «فیروز باگلی کایا» رئیس اتحادیه تورساپ ترکیه و دکتر «حسن تقی‌زاده انصاری» رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران رسید.

به گزارش صدای میراث، اواخر سال ۹۷ هیات تورساپ با سفر به ایران در نشست با فعالان صنعت گردشگری کشور پیشنهاد همکاری دوجانبه وسیع بین بخش گردشگری ایران و ترکیه را پذیرفت و قرار شد این تاثیرگذارترین اتحادیه گردشگری ترکیه تبلیغات سفر به ایران را در آن کشور آغاز کند تا بدین ترتیب حجم گردشگران ورودی از ترکیه به ایران افزایش یابد. تورساپ ترکیه البته ایراداتی به افزایش عوارض خروج از کشور گرفت و اعلام کرد که افزایش عوارض خروج از کشور در ایران موجب شده است تا گردشگران ورودی ترکیه از ایران کاهش محسوس داشته باشند.

آن نشست که با حضور معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و تشکل‌های گردشگری کشور برگزار شد پیش زمینه امضای توافقنامه تجارت الکترونیکی گردشگری ایران و ترکیه در شهر استانبول شده است.

دکتر «حسن تقی‌زاده انصاری» رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران درخصوص امضای پیمان همکاری توسعه تجارت الکترونیکی گردشگر ی ایران و ترکیه گفت: در حاشیه همایش معرفی توانمندی‌های گردشگری ایران در ترکیه که در سالن اجلاس اتحادیه تورساپ و به همت شرکت هلدینگ گردشگری مارکوپولو با حضور مدیران شرکت‌های مطرح گردشگری ترکیه برگزارشد، نشست تخصصی بررسی همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه بابهره‌گیری از تکنولوژی‌های سفر و افزایش همکاری‌های تجارت الکترونیکی برگزار و توافقنامه همکاری به امضای روسای دو تشکل رسید.

وی گفت: این توافقنامه شامل همکاری در زمینه توسعه فعالیت‌ها و تکنولوژی‌های نوین خدمات سفر، همکاری، تعامل و تبادل اطلاعات برای ساماندهی فضای کسب‌وکار و بهره‌گیری از تجارب دو کشور، همچنین الگوبرداری از روش‌های نوین سفر برای افزایش آشنایی وشناخت گردشگران ترکیه‌ای از ایران و جذب بیشتر آن‌ها برای سفر به ایران با توجه به تعلقات فرهنگی و سلایق گردشگران ترکیه‌ای و همچنین آسان‌سازی روش‌های استفاده از محصولات و خدمات گردشگری دو‌ کشور است.

رییس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران افزود: تمامی آژانس‌های مسافرتی ترکیه در اتحادیه تورساپ عضو هستند و این اتحادیه نقش تعیین کننده‌ای در صنعت گردشگری ترکیه ایفا می‌کند. لذا همکاری مستمر با این اتحادیه می‌تواند سهم زیادی در افزایش گردشگران با استفاده از فناورهای نوین الکترونیکی در کسب‌وکارهای گردشگری را فراهم کند.

به گفته انصاری، در راستای این توافقنامه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گسترش همکاری میان بخش خصوصی دو کشور افزایش می‌یابد.

رئیس جامعه‌ گردشگری الکترونیکی ایران تاکید کرد: تجارب ترکیه با بیش از ۱۶ میلیون گردشگر خروجی و بیش از ۴۰ میلیون گردشگر ورودی از یکسو و وجود علایق مختلف در گردشگران ترکیه‌ای به گردشگری فرهنگی، ادبی و زیارتی ایران، بویژه دیدار از آرامگاه عمر خیام، آرامگاه فردوسی و حاج بکتاش ولی و همچنین شهر مقدس مشهد و بارگاه امام رضا (ع) و شهر اردبیل، تبلیغات و اطلاع‌رسانی کافی از مقاصد سفر کشورمان برای مدیران شرکت‌های مسافرتی ترکیه و مردم ترکیه ارایه نشده و این امر موجب رشد محدود سهم ایران از گردشگران ترکیه شده است.

حسن تقی‌زاده انصاری افزود: امیدواریم با تلاش مستمر دو تشکل گردشگری ایران و ترکیه و در راستای این توافقنامه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراهم شده، رضایت‌مندی گردشگران ایرانی از سفر به ترکیه بیشتر شود و گردشگران ورودی ایران از کشور ترکیه نیز با رضایت‌مندی حداکثری آن‌ها افزایش یابد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید