چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

پیشبرد طرح توسعه گردشگری منطقه شمال‌غرب با همکاری جایکا

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی اعلام کرد: پیشبرد پروژه توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در دستور کار قرار گرفت. ‌

به‌گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، لیلا اژدری گفت: طی سال‌های گذشته برای پیشرفت پروژه توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور همکاری با جایکا آغاز شد اما به دلیل بحران کرونا تعامل قابل انتظار به تعویق افتاد. بر این اساس طبق پیشینه توافق قبلی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) همکاری در سه فاز مجزا شامل مطالعات اولیه، بازدیدهای میدانی و مطالعات تفصیلی را با هدف تدوین طرح جامع گردشگری شمال غرب کشور با همکاری دفاتر معاونت گردشگری وزارت آغاز کرده است.

او افزود: هدف از پیشبرد این طرح فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری استان‌های منطقه شمال غرب کشور است تا بتوانند ورود جدی به بازارهای بین‌المللی و رونق گردشگری داخلی را تجربه کنند.

اژدری تاکید کرد: با توجه به اینکه جایکا به‌عنوان یکی از ارکان اجرایی رسمی توسعه‌ای ژاپن کمک‌های فنی به کشورهای در حال توسعه را در دستور کار قرار دارد؛ بنابراین بهره‌مندی از دانش، تجربیات و مهارت‌های کارشناسی و تخصصی جایکا می‌تواند در تسریع و به نتیجه رسیدن طرح توسعه گردشگری منطقه شمال غرب مؤثر واقع شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید