سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳

کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی برگزار می شود

2 انتشار:

نخستین کارگاه  آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی از سوی اداره کل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با همکاری کمیته علمی بررسی و تحقیق و مرمت سازه های تاریخی (ایسکارسا) نهاد فنی زیرمجموعه ایکوموس جهانی، به مدت سه روز از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ مهرماه در تهران  برگزار می شود.

مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اعلام این خبر گفت: در این کارگاه ۱۳  سخنرانی از سوی کارشناسان خارجی و متخصص مرمت  از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه، چک، رومانی، ژاپن، لهستان، مکزیک و یونان که در ایسکارسا «کمیته ی علمی بررسی و تحقیق و مرمت سازه های تاریخی» عضویت دارند ارایه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  برگزاری کارگاه ها و ورک شاپ های بین المللی در حوزه حفاظت از بناهای تاریخی و سازه های سنتی، به انتقال تجربیات جهانی در این حوزه کمک می کند و منجر به بالا رفتن سطح دانش کارشناسان داخلی و تصمیم گیری های اصولی در موضوع نظارت و مرمت بناهای تاریخی کشور می شود افزود: علاوه بر متخصصان خارجی سه تن از صاحبنظران  و متخصصان  ایرانی  همچون علی اکبر سعیدی، سید امیرمهرداد حجازی و عیسی اسفنجاری در این کارگاه سخنرانی خواهند کرد.

احمدی  به روزرسانی سطح علمی کارشناسان مرمت و حوزه میراث فرهنگی، آشنایی با آخرین فن آوری و دانش مقاوم سازی بناهای تاریخی، تبادل تجربیات جهانی و ایران در خصوص  استحکام بخشی، بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه های بزرگ مقاوم سازی در ایران را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

به گفته وی  ضوابط و استانداردهای بین المللی حفاظت، مطالعات آرشیوی (چگونه دانش مربوط به تاریخچه بنا به مداخله جهت می‌بخشد )، روش‌های مستندسازی (مطالعات ژئومتری، آسیب‌نگاری و فناوری روش‌های ساده  تشخیص غیرمداخله‌ جویانه)، عناصر سازه‌ای ساختمانهای بنایی  از جمله موضوعاتی است که در قالب سخنرانی در این کارگاه ارایه خواهد شد.

مدیر کل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی  چالش‌های خاک و ژئوتکنیک، مکانیک مصالح بنایی، رفتار عناصر سازه‌ای در اثر محرک‌ها، آسیب‌شناسی: روش‌های تشخیص آسیب‌ها، ارزیابی و  تحلیل سازه‌ای، روش ها و تصمیمات مداخله، مرمت سازه‌ای میراث جهانی نیایشگاه دافنه در یونان بر اساس رویکردهای ایسکارسا، مرمت مناره های بسطام، مرمت قلعه ایزد خواست و مرمت مدرسه سپهسالار را از دیگر موضوعات مطرح در این کارگاه عنوان کرد.

print

Discussion۲ دیدگاه

  1. محل برگزاری این کارگاه یا نحوه شرکت در هیچ یک از منابع خبری ذکر نشده، اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.

  2. admin

    صدای میراث:
    ” نخستین کارگاه آموزشی بین المللی مرمت و استحکام بخشی بناهای تاریخی” با حضور دکتر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، جمعی از مرمت گران، باستان شناسان ، اساتید و شخصیت های برجسته عرصه میراث فرهنگی شنبه ۲۸/۷/۹۷ ساعت ۹ صبح در کاخ گلستان – سالن شهید مدرس وزارت اقتصاد و دارایی برگزار می شود.

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید