چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

کارگاه بین‌المللی آموزش مقاوم‌سازی بناهای تاریخی برگزار می‌شود

0 انتشار:

کارگاه بین‌المللی آموزشی «مقاوم سازی بناهای تاریخی» با حضور کارشناسان بین‌المللی ۲۸ و ۲۹ مهرماه در تالار اجتماعات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش معاونت میراث‌فرهنگی؛ این کارگاه با حضور مدرسان بین‌المللی ایکوموس و ایسکارسا برای کارشناسان ستادی و استانی برگزار می‌شود.

«سیدهادی احمدی» مدیرکل دفتر بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت:کارگاه بین‌المللی آموزشی مقاوم سازی بناهای تاریخی با هدف افزایش سطح علمی کارشناسان نسبت به موضوع حفاظت، مرمت و مقاوم سازی بناهای تاریخی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تجارب موفقی که در دنیا وجود دارد تلاش شده است در کارگاه مقاوم‌سازی بناهای تاریخی از تجربیات کارشناسان برجسته دنیا استفاده کنیم تا با استفاده از انتقال دانش و تجربیات موجود از کمترین خطا در مرمت آثار تاریخی استفاده کنیم.

آنطور که مدیر کل دفتر حفظ، احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی گفته است، تجربیات موفقی در حوزه مرمت در ایران وجود دارد که قرار است در این کارگاه آموزشی با کارشناسان جهانی به اشتراک گذاشته شود. همچنین کارشناسان حوزه مرمت و حفاظت نیز با طرح پرسش و مباحث کارشناسی می‌توانند به رفع برخی مشکلات و سوالات خود بپردازند.

احمدی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که قرار است در این کارگاه آموزشی صورت گیرد، بازدید میدانی از تعدادی بنای شاخص است که با حضور کارشناسان داخلی و خارجی و با رعایت جنبه‌های اصالت و مبانی نظری مرمت تلاش خواهیم کرد به بهترین شیوه مرمت در بناهای شاخص دست پیدا کنیم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید