چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

افتتاح کافه مرگ در بانکوک

0 انتشار:

تایلند یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان در جنوب شرق آسیا است و حالا کافه‌ای در بانکوک پایتخت آن کشور راه‌اندازی شده است که تجربه مرگ را پس از صرف غذا به مشتریان خود عرضه می‌کند.

به گزارش صدای میراث، سی. ان. ان گزارشی از این کافه با عنوان برای قهوه و تابوت به کافه مرگ بیا تهیه کرده است و آنرا برای مخاطبان خود در سراسر جهان پخش کرده است.

کافه مرگ در بانکوک مشتریان خود را در تابوت قرار می‌دهد و در تابوت را هم می بندد. مشتریان نیز در حالی که کفش‌های خود را درآورده اند به پشت در این تابوت می خوابند و پس از آن هم در تابوت که از جنس بامبو است برای ۳ دقیقه به رویشان بسته می‌شود. تامی ۱۵ ساله یکی از مشتریان کافه مرگ بانکوک که در تابوت مرگ خوابیده است پس از بیرون آمدن از آن می‌گوید: اگرچه این کار بسیار آسان بود اما نتوانستم آن چند دقیقه را در تابوت آرام بخوابم چون واقعا احساس کردم که مرده‌ام. در تابوت احساس می‌کنید که دیگر همه چیزتان را از دست داده‌اید و دیگر زنده نخواهید ماند.

تجربه مرگ کافه مرگ در بانکوک از تجربه مشتریان

او پس از بیرون آمدن از تابوت کافه مرگ بانکوک با خنده‌های عصبی به خبرنگار سی.ان.ان گفته است که تجربه او از تابوت مرگ تنها یک چیز است، «دانستن در مورد مرگ”
کافه مرگ بانکوک پس از پذیرایی از مشتریان خود با غذاها و نوشیدنی‌های سرد تلاش دارد تا آن‌ها را با پدیده مرگ آشنا کند تا بدین ترتیب بتواند نگاه مشتریان خود به زندگی را تغییر بدهد.

مشتریان کافه نیز با ترس و وحشت زیاد و حتی با فریاد زدن داخل تابوت می شوند و پس از خروج از آن آنطور که سی.ان.ان در گزارش خود آورده است، در حالی که از ترس می‌لرزند یا دچار شوک عصبی شده‌اند با حالتی از آرامش یا ترس از تابوت خارج می‌شوند.

کافه مرگ بانکوک توسط ویرانوت راجاناپراپا استاد دانشگاه که در حال گذراندن تز دکترای خود در رشته فلسفه و دین در دانشگاه سنت جان است ایجاد شد.

او می‌گوید: هدف از راه اندازی این کافه دانستن این موضوع بود که مواجهه انسان با مرگ تا چه اندازه می تواند به کاستن از میزان طمع و فساد کمک کند و به افزایش شاخص شفافیت در بین افراد جامعه بیانجامد.

ویرانوت می‌گوید: اگر فکر کنید که همین فردا روز مرگ شما است، دیگر به انتقام گرفتن از دشمنان خود یا تلاش برای گرفتن پول بیشتر از دیگران فکر نمی‌کنید.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید