چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

کشف ۱۰۶ اثر سلوکی، اشکانی از قاچاقچیان عتیقه در هرسین

0 انتشار:

یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشاه موفق به کشف ۱۰۶ قلم شیء تاریخی و سکه‌های مربوط به دوران هزاره اول قبل از میلاد، سلوکی و اشکانی از قاچاقچیان اشیای تاریخی در شهرستان هرسین شد.

به گزارش صدای میراث از روابط عمومی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، سردار رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با اعلام این خبر گفت: در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی به محض اطلاع از فعالیت فردی از اهالی شهرستان هرسین در زمینه نگهداری و خرید و فروش اشیاء عتیقه توسط یکی از کارکنان یگان حفاظت استان کرمانشاه، تحقیقات گسترده به منظور آشکار شدن زوایای پنهان موضوع در دستور کار یگان حفاظت و فرماندهی انتظامی شهرستان هرسین قرار گرفت.

سردار رحمت‌الهی گفت: با اقدام به موقع فرماندهی انتظامی شهرستان و یگان حفاظت و تشکیل تیم زبده از کارکنان، پس از چند روز کار اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه برای به دست آوردن سرنخ‌های اولیه با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی، منزل فرد مذکور شناسایی و در عملیات غافلگیرانه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی تعداد ۱۰۶ قلم اشیاء تاریخی شامل مجسمه گیلگمش، ریتون سفالی، کاسه مفرغی، سکه‌های تاریخی و… از منزل این فرد کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی افزود: در کارشناسی‌های فنی انجام شده، اصالت اشیای کشف شده تایید شد و قدمت آن‌ها به دوران قبل از میلاد مسیح و به دوره سلوکی و اشکانی تخمین زده شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید