چهارشنبه, ۰۱ فروردین, ۱۴۰۳

گردشگری راهکار تقابل ایران با تحریم‌های یکجانبه آمریکا/سازمان جهانی جهانگردی: از ایران حمایت می‌کنیم

0 انتشار:

صدای میراث: خروج یکجانبه آمریکا از برجام و آغاز تحریم‌های نفتی بیانگر جدال دوباره ایالات متحده با ایران است. در این شرایط دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی به ایران سفر کرد و گفت که آن سازمان در کنار ایران می‌ایستد و از گردشگری ایران حمایت می‌کند.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور می‌گوید که هر گردشگر به اندازه درآمد ناشی از فروش ۳۰ بشکه نفت برای کشور درآمد دارد.

بر همین اساس گردشگری یکی از راهکارهای موثر در جهت مقابله با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران است و در صورت برنامه ریزی مناسب برای جذب گردشگر بیشتر به ایران مسیر جایگزینی صنعت گردشگری با نفت در ایران هموارتر می‌شود.

آغاز دور تازه ایران‌هراسی از سوی مقامات آمریکایی اما این نگرانی را ایجاد کرده است که مانند گذشته گردشگران بالقوه ایران از سفر به کشور خودداری کنند. با این حال علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی می‌گوید تحریم‌ها هیچ تاثیری بر صنعت گردشگری ایران ندارند و آمریکا در سیاست جدید نیز شکست خواهد خورد.

او این سخنان را در چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان، پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ مطرح کرده است. جزییات بیشتر را در ویدیوی صدای میراث مشاهده کنید.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید