شنبه, ۰۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

گفتگو با آهنگساز و نوازنده ناشناخته/نوازنده‌ای که برای نخستین‌بار بر ساز دف قطعه موسیقی نوشت

0 انتشار:
صدای میراث: «شهریار ناصرآبادی» متولد سال ۱۳۶۳ در شهر قروه سنندج است. او ۱۰ سال از زندگی خود را در قالب موسیقی ساخته و آن‌ها را یک جا جمع کرده است تا شاید روزی بتواند آن‌ها را در قالب دو آلبوم‌ موسیقی منتشر کند.
قطعات ساخته شده توسط او فراز و نشیب‌های زندگی‌اش در قالب موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی است که گاه به زبان مادری‌اش گریز می‌زنند. این آهنگساز جوان همچنین بیشتر اشعار و ترانه‌های قطعات را خود سروده و در تنظیم آثار خود از نوازندگان جوان و خوب موسیقی ایرانی نیز بهره گرفته است.
ناصرآبادی هفته گذشته توانست نخستین کتاب خود را نیز با عنوان «۲۰ قطعه برای دف» منتشر کند. او به صدای میراث گفته است که این کتاب برای نخستین‌بار در ایران منتشر شده است و شامل قطعات طولانی برای ساز دف است.
به گفته این آهنگساز و نوازنده ساز دف، تا پیش از انتشار این کتاب تمام کتاب‌هایی که با موضوع دف منتشر شده‌اند شامل قطعات بسیار کوتاه و البته آموزشی برای ساز دف هستند که هنرجویان این رشته را تا سطح مبتدی آموزش می‌دهند و پس از آن هنرجو را رها می‌کنند.
«شهریار ناصرآبادی» می‌گوید: کتاب ۲۰ قطعه برای دف قطعات موسیقی حرفه‌ای برای دف را در خود جای داده که براین اساس هنرجو پس از آموزش با کتاب‌های آموزشی می‌تواند سیر حرفه‌ای را دنبال کند و قطعات طولانی با سبک و متد حرفه‌ای را اجرا کند.
صدای میراث در معرفی چهره‌های ناشناخته موسیقی ایران که برای بهبود وضعیت رشته‌های موسیقی تلاش می‌کنند و جامعه ایرانی از تلاش آن‌ها اطلاع چندانی ندارد، اینبار به خلوت «شهریار ناصرآبادی»، آهنگساز و نوازنده حرفه‌ای ساز دف و نویسنده نخستین قطعات طولانی موسیقی برای ساز دف در قالب یک کتاب رفته است تا بخشی از زندگی او و تلاش‌هایش برای ارتقاء موسیقی ایرانی را به تصویر بکشد.
print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید