جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

گنبدهای نمکی قشم نیازمند حفاظت است

0 انتشار:

صدای میراث: معاون میراث‌فرهنگی کشور در دیدار با رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و همچنین سرپرست اداره میراث‌فرهنگی منطقه آزاد قشم با تأکید بر لزوم ثبت قشم به عنوان یک اثر جهانی اعلام کرد: وجود گنبدهای نمکی جزیره قشم که یکی از بزرگترین پدیده‌های طبیعی به شمار می‌رود، می‌تواند جاذبه‌ای جهانی برای منطقه رقم بزند و این گنبدها نیازمند حفاظت بیشتر است.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری،محمد حسن طالبیان افزود: تمامی امور مربوط به ساماندهی پرونده‌های تاسیسات و تشکل‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی جزیره قشم باید طبق کار کارشناسی و با نظارت بیشتر انجام شود.

وی  میراث ناملموس را یکی از موضوعات مهم در قشم دانست که پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تمام توان خود را به کار خواهد بست تا این میراث طبیعی به ثبت جهانی برسد و پشتیبانی از آن به طور مناسب انجام شود.

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: موضوع قشم و ثبت آن به عنوان یک اثر جهانی و همچنین طبیعت تاریخی و فرهنگی و زمین‌شناسی آن به عنوان یک پدیده مهم باید مورد مطالعه جدی قرار گیرد.

وی از آمادگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جهت بهبود و ساماندهی منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: ایجاد موزه، حفظ میراث زیر آب  و از همه مهمتر حوزه گردشگری این منطقه که برای مردم بسیار جذاب است در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری قرارگرفته و مطالعات گسترده‌ای در بخش باستان‌شناسی و مردم‌شناسی قشم در حال انجام است.

وی به اراده جدی دست‌اندرکاران و مدیران بخش‌های مختلف در منطقه آزاد قشم و میراث‌فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مدیران مجموعه‌های مختلف بایستی اراده سیستمی داشته باشند زیرا کارها در این بخش بسیار ارزشمند است.

گفتنی است، در این جلسه موضوع بهبود و ارتقاء کیفی خدمات و فعالیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم مورد بحث و بررسی مرتضی شیخ‌زاده معاون فرهنگی منطقه آزاد قشم، بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و طاهره شهرکی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید