یکشنبه, ۰۵ فروردین, ۱۴۰۳

۱۱ هزار کیلومتر در خانه به دور ایران سفر کنید/سفر مجازی از امروز آغاز شد

0 انتشار:
صدای میراث: سفر ۱۱ هزار کیلومتری به دور ایران با پخش همزمان از هشتم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.
مجریان سفر مجازی به دور ایران با همکاری گروه ایرانگردی مارکوپولو و همت جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، از هشتم اردیبهشت‌ماه هز روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ و بصورت آنلاین علاقمندان را به سفر به دور ایران فراخوانده‌اند.
این ابتکار پس از آن انجام شده است که بحران کرونا در ایران تمامی سفرهای داخلی را از اسفندماه سال گذشته لغو کرد و مسافران و گردشگران نوروزی تاکنون قادر به انجام سفرهای دلخواه نبودند.
جامعه گردشگری الکترونیکی ایران و از مجریان سفر مجازی به طول ۱۱ هزار کیلومتر در سایت‌های ثبت جهانی شده کشور به صدای میراث اعلام کرد: بحران کرونا موجب توجه بیشتر به فضای مجازی، بازدیدهای مجازی، تورهای مجازی و آنلاین شد و به همین دلیل طرح ملی ۱۱ هزار کیلومتر سفر از خانه با حمایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزارت ارتباطات، تشکل‌ها و شرکت‌های مرتبط، با هدف تحقق آرزوی سفرهای مجازی و تعاملی آغاز شد.
مجریان طرح همچنین اعلام کردند: ۱۱ هزار کیلومتر سفر در ایران از خانه، برنامه‌ای مفید و تاثیرگذار برای گردشگران داخلی و خارجی است که می‌توانند از درون خانه به آثار جهانی ایران سفر کنند.
براساس این اعلام، از ویژگی‌های مهم این سفر طولانی و متنوع، آنلاین و تعاملی بودن و زنده بودن سفرها است که مخاطب می‌تواند حین اجرای سفر مجازی، سئوالات خود را نیز مطرح کند.
گفتنی است، ۱۱ هزار کیلومتر سفر مجازی به سایت‌های میراث جهانی ایران مورد توجه و تقدیر سازمان جهانی گردشگری UNWTO قرار گرفته و آن سازمان برگزاری سفر مجازی و انلاین در ایران را اقدامی خلاقانه خوانده است.
علاقمندان می‌توانند سفرهای مجازی روزانه خود را در آدرس www.tva.tv دنبال کنند.
print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید