سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

برگزاری نشست بررسی مجوزهای پیشنهادی قابل صدور وزارت میراث فرهنگی

0 انتشار:

برگزاری نشست بررسی مجوزهای پیشنهادی قابل صدور وزارت میراث فرهنگی مهر- نشست بررسی عناوین پیشنهادی مجوزهای قابل اعلان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور معاون مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌ و کار وزارت اقتصاد برگزار شد.

این نشست با حضور مدیران سه حوزه تخصصی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهدی فلاح دوست معاون مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصاد و دارایی و رضا خدایار مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در نشست بررسی عناوین پیشنهادی مجوزهای قابل اعلان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تعداد ۱۵ مجوز قابل اعلان وزارتخانه در سه حوزه تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز «تأسیس مؤسسات آموزش گردشگری و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش گردشگری» از حالت اعلان خارج و موارد «صدور کارت راهنمایان گردشگری» و «جواز تأسیس کارگاه‌های صنایع‌دستی» منوط به تکمیل کاربرگ شد.

به استناد تبصره ۹ ماده ۷ اصلاحی قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن مصوب ۱۳۹۹ مراجع صادرکننده مجوز مکلفند آن دسته از مجوزهای کسب و کار را که می‌توان اعلان متقاضی را جایگزین صدور مجوز کرد، شناسایی و با تصویب هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار اعلام کنند.

در این گونه موارد، ثبت اعلان متقاضی در درگاه تخصصی مجوز کسب و کار به منزله صدور مجوز خواهد بود، هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار می‌تواند موارد موضوع این تبصره را رأساً شناسایی و مراجع صادرکننده مجوز را مکلف به جایگزینی ثبت اعلان به جای صدور مجوز کند.

رضا خدایار مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست گفت: منظور از اعلان این است که مرجع صدور مجوز، فهرستی از استعلامات، شرایط، مدارک و ضوابط لازم برای اخذ عنوان مجوز مشخص را به شکل شفاف، قابل اندازه‌گیری و غیر قابل تفسیر تهیه کند و مراتب صدور مجوز را بر اساس سند تبیین شده به شکل الکترونیکی از درگاه ملی مجوزهای کشور (G۴B.ir) فراهم کند.

وی افزود: پس از ثبت درخواست، بارگذاری اطلاعات و مدارک و تعهد به رعایت شرایط و ضوابط اشاره شده از سوی متقاضی در این درگاه، در حکم اجازه قانونی شروع فعالیت محسوب شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری و انتظار در سیستم برای دریافت مجوز نیست.

مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: این تغییر شیوه از مجوز به اعلان، نافی نظارت وزارتخانه بر عملکرد متقاضی در چارچوب قوانین و مقررات نخواهد بود.

خدایار عنوان کرد: اداره‌کل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل در سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای کسب‌وکار گام برداشته و به طور جدی به دنبال پیاده‌سازی آن است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید