سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است

0 انتشار:

حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(ع) است

خبرگزاری مهر- استاندار فارس گفت: حفظ بافت تاریخی شیراز در حقیقت پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) است و توسعه شیراز در تمام عرصه ها باید بر مبنای حفظ هویت این کلانشهر انجام گیرد.

محمدهادی ایمانیه در دیدار با وزیر کشور، با بیان این موضوع که مجموعه مدیریتی استان همواره بر حفظ بافت تاریخی شهر شیراز با محوریت بافت اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تأکید دارد، افزود: حفظ بافت تاریخی شیراز در حقیقت پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) است و توسعه شیراز در تمام عرصه ها باید بر مبنای حفظ هویت این کلانشهر انجام گیرد.

وی با تأکید بر نوسازی همراه با حفظ هویت اصلی بناها و حفاظت از میراث معماری و شهرسازی در تمام بافت های تاریخی استان و کلانشهر شیراز تصریح کرد: احیاء و سازماندهی سازگار با مرمت اصولی بافت های تاریخی شهری می تواند باعث رونق صنعت گردشگردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شود.

وی افزود: بافت تاریخی شیراز به واسطه قدمت بناهای ارزشمند و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بناها، ارتباط عمیق و گسترده ای با فرهنگ اصیل این کلانشهر دارد.

استاندار فارس در این دیدار همچنین خواستار تصویب فاز اول خط چهارم قطار شهری کلانشهر شیراز در کمیسیون کشوری مرتبط شد.

اختصاص ردیف بودجه به طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی حضرت احمدبن موسی (ع) و اختصاص اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی داخل شهری کلانشهر شیراز و دیگر شهرهای دارای خطوط اتوبوسرانی در استان از جمله مواردی بود که در نشست استاندار فارس با وزیر کشور مورد موافقت دکتر وحیدی قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور اعضا هیئت امنا حضرت احمدبن موسی (ع) و شهردار و رییس شورای اسلامی شهر شیراز انجام شد، در راستای ایجاد زیرگذر و خیابان حضرتی نیز توافقی حاصل شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید