سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

درخواست از وزیرمیراث فرهنگی برای پیگیری قانونی گنج یابان اینترنتی

0 انتشار:

درخواست از وزیرمیراث فرهنگی برای پیگیری قانونی گنج یابان اینترنتیخبرگزاری مهر- اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ از وزیر میراث فرهنگی خواست تا کمیته ای برای شناسایی و پیگیری قانونی سوداگران فضای مجازی که مبادرت به گنج یابی می کنند با همکاری قوه قضاییه تشکیل شود.

اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی تاریخ کشور در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد کردند که تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی و قوه قضائیه جهت طرح شکایت علیه شیادان و سوداگرانی که در فضای مجازی با عنوان گنج‌یاب، متخصص دفینه فعالیت می‌کنند منعقد و در نهایت کمیسیون مشترک برای شناسایی و پیگیری قانونی تشکیل شود.

در این نامه آمده است: این روزها شاهد پدیده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی در سطح جامعه هستیم که موجب حیرت و شگفتی بسیار است. عده‌ای در روزِ روشن، با هویتِ مشخص و با عناوینی جعلی همچون متخصصِ گنج‌یابی و کارشناسِ دفینه و عناوینی از این دست، در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند. روزبه‌روز بر شمار این «غارتگران میراث اجدادی» افزوده می‌شود که در سرتاسر ایران‌زمین مشغول فعالیت مخرب هستند. تنها با یک جستجوی ساده در این زمینه با انبوهی از صفحات‌ِ مجازی متعلق به این افراد روبه‌رو خواهید شد.

متأسفانه میراث‌فرهنگی هیچ‌گاه به اندازه امروز در معرض خطر و نابودی قرار نگرفته است. میراث‌فرهنگی زیربنای وجودی، کیانِ ملی و شناسنامه ایرانیان است. مؤلفه‌های مذهبی و ملّی ایرانیان بر پایه میراث‌فرهنگی استوار بوده و نابودی و ویرانی این میراث مساوی با نابودی تاریخ کهنِ ایران‌زمین است.

از جنابعالی استدعا داریم که به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، تفاهم‌نامه‌ای میان وزرات میراث فرهنگی و قوه قضائیه جهت طرح شکایت علیه این اشخاص شیاد و سوداگر که در فضای مجازی با عنوان گنج‌یاب، متخصص دفینه و… مشغول به فعالیت هستند منعقد فرمائید تا یک کمیسیون مشترک متشکل از کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی و قوه قضائیه برای شناسایی و پیگیری قانونی این افراد به وجود آید.

اتحادیه انجمن‌های علمی_ دانشجویی تاریخ کشور در راستای پاسداشت و صیانت از میراث‌فرهنگی ملّی ایرانیان آماده همکاری با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید