جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درخواست فعالان گردشگری از وزیر کار برای جلوگیری از برگزاری انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران/فعالان خطاب به وزیر کار: جلوی برگزاری انتخابات شائبه‌دار انجمن ایران را بگیرید

0 انتشار:

صدای میراث: ماجرای حذف حدود ۳۰ دفتر منتقد به عملکرد هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از عضویت در این انجمن آن هم به بهانه نپرداختن حق عضویت در آستانه انتخابات یکی از پر تعدادترین انجمن‌های حوزه گردشگری کشور حالا با نامه جمعی از فعالان گردشگری و دفاتر هواپیمایی کشور به دفتر وزیر کار کشیده شده و فعالان گردشگری و مدیران آژانس‌های هواپیمایی با ارسال نامه‌ای به حجت‌الله عبدالملکی، درخواست کرده‌اند که وزیر کار روند برگزاری انتخابات مجازی این انجمن را به دلیل شائبه مهندسی و تقلب در انتخابات متوقف کند.

فعالان صنعت گردشگری در نامه خود خطاب به حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ارسال تصویر نامه شماره ۱۰۲۴٫۴۰۰ مورخ ۲۶/۰۷/۱۴۰۰ انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران مبنی بر برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده بصورت مجازی در تاریخ ۱۵/۰۴/۱۴۰۰ آن انجمن به وزیر کار، ابراز امیدواری کرده‌اند که با درایت و تصمیم به موقع حجت‌الله عبدالملکیف وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری انتخابات مجازی انجمن ایران جلوگیری و از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

فعالان صنعت گردشگری در این نامه ۵ بندی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع اخراج دفاتر منتقد به بهانه نپرداختن حق عضویت در شرایط کرونایی، شائبه مهندسی انتخابات هیات مدیره این انجمن و جلوگیری از حق دسترسی آزاد به اطلاعات اعضاء برای شرکت در انتخابات توسط هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پرداخته‌اند.

متن نامه فعالان صنعت گردشگری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که نسخه‌ای از آن به صدای میراث ارسال شده است بدین شرح است:

۱- هفته گذشته جلسه‌ای در حضور جناب آقای یوسفی، مدیرکل محترم سازمان‌های کارگری و کارفرمایی برگزار و مقرر گردید به منظور رفع ابهامات مطروحه جلسه مشترکی با هیات مدیره فعلی انجمن برگزار شود، ولی متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نگرفت که بدینوسیله تقاضای دستور فوری جنابعالی و ورود مجموعه‌های نظارتی آن وزارتخانه به موضوع داریم.

۲- نظر به اینکه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران دارای حدود یکهزار عضو رسمی است، طبق اطلاع، بیش از نیمی از اعضاء حق عضویت خود را نپرداخته که اسناد مالی موجود در انجمن گواه این ادعا است. اما متأسفانه، انجمن بصورت کاملاٌ گزینشی و با یک مهندسی ناشیانه اقدام به حذف تعدادی از اعضاء منتقد در آستانه انتخابات به بهانه نپرداختن حق عضویت، آن هم مربوط به ایام کرونا نموده است. در صورتی که در بحران کرونا همه تعهدات مالی در کشور امهال شده است.

۳- با عنایت به اینکه قرار است انتخابات هیات مدیره انجمن ایران به صورت مجازی برگزار شود، این شائبه وجود دارد که به دلیل عدم آموزش و توجیه مدیران و عدم حضور فیزیکی آن‌ها با توجه به وضع موجود و مهندسی موضوع بند ۱ این نامه، تقاضا داریم انتخابات به مدت ۲ ماه به تعویق بیفتد تا از هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری شود.

۴- نظر به اینکه انتخابات بایستی بیطرفانه و فاقد هرگونه شبهه یا جانبداری باشد، تقاضا داریم نسبت به این موضوع رسیدگی شود که انجمن ایران به منظور رعایت عدالت و شفاف‌سازی و تبلیغ انتخابات، لیست کامل اعضاء و شماره تلفن آن‌ها را در سایت این انجمن قرار دهد تا همه اعضاء بتوانند به طور مساوی و برابر از حق قانونی خود برخوردار شوند. بدیهی است بدلیل عدم دسترسی بیشتر اعضاء به این حق قانونی و دسترسی عده‌ای خاص به اطلاعات سایر اعضاء، نوعی برتری و رانت اطلاعاتی به نفع عده‌ای خاص ایجاد خواهد شد که در این راستا تقاضای دستور ویژه داریم.

۵- با عنایت به بند ۳/۶ اساسنامه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، اعضاء می‌توانند یک نفر را کتباٌ به عنوان نماینده خود معرفی کنند. این نکته ضروری و حائز اهمیت است که اول وکالتنامه‌ها در سربرگ شرکت و امضاء مدیر عامل و مهر شرکت، بصورت اصل مورد قبول واقع گردیده و نامه‌های فکس و واتس آپ مورد قبول نباشد و ترجیحاٌ وکالت، چنانچه بصورت عام به شخص اعطاء می‌شود، شخص وکیل نیز از دیگر اعضای انجمن باشد.

فعالان صنعت گردشگری در پایان نامه خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده‌اند: «تقاضا داریم به منظور کنترل صلاحیت‌ها و نظارت دقیق، دستور فرمائید در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از انجام انتخابات مورخ ۱۵/۰۸/۱۴۰۰ انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تا رسیدگی به مسائل ذکر شده اقدام قانونی به عمل آید.»

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید