سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

کارگروه ویژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می‌شود

0 انتشار:

 کارگروه ویژه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام تشکیل می‌شود

مهر – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان درباره آخرین اقدامات ثبت ملی مجموعه تاریخی بسطام گفت: کارگروه تخصصی این موضوع در استانداری تشکیل خواهد شد.

مهدی جمال ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام در شرق استان سمنان، تاکید کرد: کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان شامل مجموعه تاریخی بسطام، امامزاده محمد (ع)، بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه با محوریت پایگاه میراث فرهنگی بسطام در استانداری سمنان تشکیل خواهد شد تا از همه جوانب و نظرات بومی استفاده شود، بیان کرد: اقدامات اجرایی صورت گرفته از سوی اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان می‌بایست در سطحی بالاتر نیز پیگیری شود و به همین دلیل کارگروه مذکور ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو مستلزم هماهنگی و همکاری عملی بین دستگاه‌های متولی است، ابراز کرد: این کارگروه سعی دارد تا موانع پیش پای ثبت جهانی را برطرف کند.

جمال با بیان اینکه برای ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام نشست‌هایی نیز با وزیر میراث فرهنگی برگزار و برنامه‌هایی پیش بینی شده است، گفت: باید این ثبت با همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط و البته مردم باشد تا از برکات آن به خصوص در حوزه گردشگری و تاریخی بهره مند شویم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید