جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

درخواست از موزه‌دارها برای توجه به فناوری‌های نوین و ایجاد موزه‌های مجازی

0 انتشار:

صدای میراث: معاون میراث فرهنگی در یازدهمین آئین انتخاب موزه‌های برتر که در خانه هنرمندان و با حضور جمع زیادی از موزه‌داران و مسئولان سازمان میراث فرهنگی برگزار شد اعلام کرد: با توجه به شاخص‌ها و معیارهایی که در شعار امسال ایکوم تعیین شده کار برای موزه‌ها و موزه‌داران سخت‌تر شده و از همین رو موزه‌داران باید بیش از گذشته به جنبه‌های آموزشی و پژوهشی و استفاده از فناوری‌های نوین توجه کنند.

به گزارش صدای میراث؛ «محمدحسن طالبیان»، معاون میراث فرهنگی کشور نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری سالانه آیین انتخاب موزه‌های برتر، گفت: با برگزاری چنین مراسمی به ترویج موزه و گسترش معنای موزه کمک می‌کنیم و مشارکت مردم در موضوع میراث‌فرهنگی را تسهیل می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد زیادی موزه خصوصی توسط مردم ایجاد شد ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته ما با رشد موزه‌های خصوصی مواجه بودیم این موضوع بیانگر مشارکت مردم و موفقیت در این زمینه است و سال ۹۷ باید درصد صعود موزه‌های خصوصی بیشتر شود.

طالبیان با بیان اینکه امسال باید موزه‌های خصوصی بیشتری در کشور ایجاد شود، تاکید کرد: امسال کار سختی در ارتباط با شعار روز جهانی داریم و آن آشنا کردن موزه‌ها با فناوری‌های دنیا است. از همین رو در سال جدید که با موزه‌های تراپیوسته سروکار داریم موزه‌های مجازی باید مخاطبین بیشتری جذب کنند.

او با اشاره به اقدامات اخیر صورت گرفته در موزه فرش ایران برای راه اندازی موزه مجازی گفت: موزه های مجازی خود بخشی از مستندسازی آثار تاریخی هستند و این مستندات همیشه وجود خواهند داشت و پژوهشگران نیز برای مطالعات خود به آن ها مراجعه می‌کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی کشور، ۱۲ معیارهای مشخص شده برای انتخاب موزه‌های برتر نشان می‌دهد که موزه‌دارها باید تا چه اندازه به جنبه‌های آموزشی و مستندسازی در امر موزه‌داری کمک کنند.

مراسم یازدهمین آئین انتخاب موزه‌های برتر عصر روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان تهران برگزار شد.

print

Comments are closed.