جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

پنجمین شماره گیلگمش به زبان انگلیسی منتشر شد

0 انتشار:

صدای میراث: پنجمین فصلنامه گیلگمش به زبان انگلیسی و با رویکرد «موزه‌ها دریچه‌ای بسوی تبادلات فرهنگی» منتشر شد.

در پنجمین شماره انگلیسی گیلگمش در بخش جغرافیا، یکی از مسیرهای جاده ابریشم در ایران از سرخس تا ماکو بررسی شده است.

بخش ایران‌شناسی مجله گیلگمش نیز به بررسی تاریخ ایران با استفاده از اشیای تاریخی موزه ملی در دو مقاله مجزا یکی درباره بخش ایران باستان به قلم کامیار عبدی و دیگری بخش اسلامی موزه پرداخته است.

در بخش سبک زندگی نیز درباره موزه میراث روستایی گیلان و بررسی کاربرد بناهای مختلف این موزه در زندگی روزمره به همراه سفرنامه یک توریست ایتالیایی به ایران مطالب کاربردی منتشر شده است.

بخش هنر فصلنامه انگلیسی گیلگمش نیز با مقاله‌ای درباره گنجینه کم نظیر موزه هنرهای معاصر که از آثار شاخص برترین هنرمندان جهان است منتشر و مقاله دیگری درباره موزه جواهرات ملی ایران در خزانه بانک مرکزی انتشار یافته است.

در بخش دیگر فصلنامه، آثار نفیس تاریخی ایران در برترین موزه‌های جهان شامل لوور، هرمیتاژ، متروپولیتن، پرگامون و موزه بریتانیا معرفی شده‌اند.

در بخش اسطوره نیز از آناهیتا، الهه آب‌های روان به همراه تصویرسازی‌های جذاب از این اسطوره مطالبی نوشته شده است.

اما در بخش محیط‌زیست فصلنامه گیلگمش به اسب زیبای ترکمن پرداخته است.

در بخش مطالعه موردی نیز، نویسنده روس فصلنامه گیلگمش به توضیح اثر شعر و ادبیات در زندگی ایرانیان پرداخته و در مقاله دیگری برج موزه آزادی از لحاظ پلان و معماری مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش تاریخ فصلنامه گیلگمش دو کاخ موزه چهل ستون در اصفهان و کاخ موزه گلستان در تهران را مورد بررسی قرار داده است.

فصلنامه میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و محیط‌زیست گیلگمش در بخش‌های متنوع همچون جغرافیا، ایران‌شناسی، سبک‌زندگی، هنر، اسطوره‌شناسی، محیط‌زیست و تاریخ منتشر و عرضه می‌شود.

پنجمین شماره فصلنامه گیلگمش در تعدادی از کتاب‌فروشی‌ها، فروشگاه‌ها و اقامتگاه‌های کشور در دسترس است که لیست آنان در سایت مجله به آدرس www.gilgameshmag.irموجود است.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند برای دریافت و خرید آنلاین این فصلنامه به سایت اینترنتی این فصلنامه مراجعه کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید