شنبه, ۰۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

اعتراض ۳۰۰ هنرمند صنایع‌دستی به رییس‌جمهور درخصوص برنامه هفتم توسعه/لغو معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع‌دستی تیر خلاص به پیکر نحیف صنایع‌دستی کشور است

0 انتشار:

صدای میراث: ۳۰۰ هنرمند و تولیدکننده صنایع‌دستی، در نامه‌ای به سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری از او خواستند با اجرای قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران، هنرمندان صنایع‌دستی را از پرداخت مالیات در برنامه هفتم توسعه کشور معاف کنند.

به گزارش صدای میراث، هنرمندان صنایع دستی در نامه خود خطاب به ابراهیم رییسی که نسخه‌ای از آن به صدای میراث ارسال شده است، از رییس‌جمهوری خواسته‌اند پرداخت مالیات مستقیم هنرمندان صنایع‌دستی را همچون ۵۰ سال گذشته در برنامه هفتم توسعه کشور ملغی کند.

متن کامل نامه هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی به رییس‌جمهوری بدین شرح است:

«بنام خداوند خالق زیبایی
جناب اقای سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور محترم

سلام‌علیکم

از جمله بندهای تاثیرگذار در اساسنامه وزارت میراث‌فرهنگ، صنایع‌دستی و گردشگری، معافیت هنرمندان صنایع‌دستی از شمول پرداخت مالیات‌های مستقیم بود،این معافیت طی ۵ دهه گذشته عاملی تاثیرگذار در روند تولید محسوب می‌شد،مضاف بر این، قانونگذار (مجلس شورای اسلامی) در سال ۹۶ با تصویب قانون حمایت از  هنرمندان و استادکاران، بار دیگر بر معافیت هنرمندان حوزه صنایع‌دستی از پرداخت مالیات مستقیم صحه گذاشت.
اینک با توجه به افزایش نجومی قیمت مواد اولیه  و هزینه‌ها از یک سو و کاهش توان خرید صنایع‌دستی از سوی مردم و از سوی دیگر، قطع بیمه هنرمندان و عدم برقراری بیمه برای بیش از ۴۵۰ هزار هنرمند دارای مجوز، حذف معافیت مالیاتی هنرمندان صنایع‌دستی تیر خلاص بر پیکر نحیف و بی‌جان صنایع‌دستی کشور با بیش از ۲ میلیون شاغل است.

لذا ما فعالان حوزه صنایع‌دستی کشور با تدوین و امضای این نامه از دولت و مجلس درخواست داریم بند مربوط به پرداخت مالیات مستقیم هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی از برنامه هفتم توسعه کشور حذف شود. همچنین خواستار اجرای کامل تمامی بندهای قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران هستیم.» 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید