سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

بررسی ۲۰ اثر در جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی و تصویب کاربری آنها

0 انتشار:

خبرگزاری مهر – ۲۰ اثر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و کرمانشاه در ششمین جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی و تصویب کاربری هم شأن اثر مورد بررسی قرار گرفت.

‌ششمین جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی و تصویب کاربری هم شأن اثر ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با حضور اعضای کمیته به شکل حضوری و مدیران‌کل استان‌ها به شکل ویدئوکنفرانس در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

از استان اردبیل خانه تاریخی آصف و از استان آذربایجان شرقی خانه معبودی مورد بررسی قرار گرفت و واگذاری بهره‌برداری بلامانع اعلام شد، همچنین از این استان خانه امیرپرویز، خانه پروین اعتصامی و خانه علوی با نظر اعضای کمیته، رأی بر حفظ کاربری فعلی به عنوان موزه و صرفاً با واگذاری مدیریت بهره‌برداری آن موافقت شد.

از استان اصفهان با واگذاری بهره‌برداری باغ برج علی اکبری، عصارخانه شهید عصاری، خانه سالک، خانه حکیم‌باشی، خانه شیبانی، خانه اخباری و قلعه قورتان موافقت شد و در خصوص حمام خسرو آقا قرار شد در جلسه آینده پس از بررسی برنامه بازسازی، مجدداً تصمیم‌گیری شود، همچنین باید مالکیت بنای عصارخانه شیخ بهایی نیز تعیین تکلیف شود.

واگذاری بهره‌برداری رباط سنگی امین‌آباد فیروزکوه با نظر اعضای کمیته با کاربری بوم‌گردی بلامانع اعلام شد.

از استان کرمانشاه حمام نظام با کاربری حمام ایرانی و فرهنگی‌پذیرایی، خانه رنده‌کش با کاربری فرهنگی‌موزه‌ای و خانه حاج آخوند با کاربری فرهنگی‌پذیرایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه هیچ اثری نفیس تشخیص داده نشد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید