جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ایراد شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث‌‌‌فرهنگی فردا در مجلس برطرف می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: رای‌گیری نهایی برای رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که قرار بود امروز در صحن علنی مجلس انجام شود به صبح فردا چهارشنبه موکول شد.

شورای نگهبان مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را دارای یک ایراد مهم دانسته بود. طرح بار مالی دارد.

نمایندگان مجلس اما با رفع هر دو ایراد شورای نگهبان به مصوبه تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صبح فردا رای‌گیری نهایی برای رفع ایرادات را در صحن علنی مجلس آغاز می‌کنند تا انتظارها برای تشکیل وزارتخانه جدید برطرف شود.

پروانه سلحشوری نماینده تهران و عضو ناظر مجلس بر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشتر به صدای میراث گفته بود، ایراد نخست شورای نگهبان به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاملا به جا بود. چون نمایندگان در طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در تبصره‌ای نوشته بودند بار مالی ناشی از تبدیل سازمان به وزارتخانه از محل صرفه‌جویی تامین می‌شود. در حالی که اصلا تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بار مالی نداشته و این ایراد باید برطرف می‌شد.

نماینده تهران در مجلس گفته بود: نمایندگان در رفع ایراد شورای نگهبان تبصره صرفه‌جویی را حذف کرده‌اند.

سلحشوری تاکید کرد: براساس مصوبه مجلس، ایجاد ساختار جدید که به تحمیل بار مالی جدید بر دولت بیانجامد از طرف شورای نگهبان رد می‌شود.

به گفته عضو ناظر مجلس بر سازمان میراث‌فرهنگی کشور، وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بار مالی ندار.د چون ساختار جدید ایجاد نمی‌کند و حتی مانند سایر وزارتخانه‌ها یکی از معاونت‌های سازمانی در وزارتخانه جدید حذف می‌شود.

او گفت: ساختار فعلی سازمان میراث‌فرهنگی درست مانند دیگر وزارتخانه‌های کشور است و این سازمان حتی در تمامی شهرهای کشور دارای ادارات وابسته به خود است و نیازی به ایجاد ادارات استانی وجد ندارد که بار مالی داشته باشد.

حالا صبح فردا نمایندگان مجلس کار تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تمام می‌کنند تا با رای مثبت شورای نگهبان به مصوبه مجلس، وزارت میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار خود را آغاز و تمامی برنامه‌های این وزارتخانه باید براساس برنامه و چشم‌انداز انجام شود که در غیر اینصورت سکاندار اصلی این وزارتخانه مهم، توسط نمایندگان استیضاح و برکنار می‌شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید