شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳

سرقت درب و پنجره‌های خانه تاریخی حکیم نصیر ناکام ماند

0 انتشار:

سارق تزیینات چوبی خانه قاجاری حکیم نصیر کرمانشاه ناکام ماند و نیروهای یگان حفاظت استان کرمانشاه از سرقت درب و پنجره‌های خانه تاریخی حکیم نصیر جلوگیری کردند.

سردار امیر رحمت الهی،فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: برای دستیابی به زوایای پنهان تلاش برای سرقت درب و پنجره‌های این خانه تاریخی سارق به کلانتری منتقل شده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، یگان حفاظت استان کرمانشاه در روند پیشگیری از سرقت و تخریب بناهای تاریخی با تشدید اقدامات حفاظتی و انجام بازدیدهای شبانه‌روزی، در آخرین روز تیرماه سالجاری در محوطه بازار و بافت قدیمی شهر، متوجه تردد فردی مشکوک در اطراف خانه تاریخی حکیم نصیر شد که با اطمینان این یگان از اقدام به سرقت درب و پنجره خانه حکیم نصیر، فرد مذکور بلافاصله دستگیر و برای آشکار شدن زوایای پنهان موضوع به کلانتری محل منتقل شد.

سردار رحمت‌الهی گفت: برغم کندن درب و پنجره‌های مسروقه از این خانه تاریخی، با حضور به موقع یگان میراث فرهنگی از سرقت آن‌ها جلوگیری و ضمن استرداد درب و پنجره‌های سرقتی به خانه تاریخی حکیم نصیر، نسبت به نصب آن در محل اقدام شد.

به گزارش صدای میراث، این نخستین بار نیست که اجزا و تزیینات خانه های تاریخی کشور به سرقت می‌رود. از چند سال پیش سرقت کاشی‌های بناهای تاریخی، کلون درهای تاریخی و حالا سرقت درب و پنجره خانه های تاریخی جریان داشت که در بیشتر پرونده‌ها سارق این تزیینات شناسایی نشده بود و حالا این نخستین خبری است که از دستگیری سارق درب و پنجره‌های یک بنای تاریخی در شهر کرمانشاه منتشر می‌شود.

خانه تاریخی حکیم نصیر در کرمانشاه متعلق به دوره قاجار است که ۱۸ آدرماه سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید