جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

فرش‌های نفیس حافظیه کجاست؟/علی‌اکبر جوانفکر،‌ مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد: حفاظت و حراست حافظیه بگویند فرش‌ها کجاست؟

0 انتشار:

صدای میراث: همزمان با انتشار خبر مفقود شدن ۴۸ تخته فرش نفیس از ساختمان حافظیه در مجموعه تاریخی سعدآباد، برخی انگشت اتهام را به دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد نشانه رفتند و معتقد بودند فرش های سعدآباد در دوران ریاست‌جمهوری او و احتمالا زمانی که موزه هدایای ریاست جمهوری توسط احمدی‌نژاد تخلیه شد از سعدآباد خارج شده است. اما علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای دولت دهم در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با صدای میراث این موضوع را تکذیب کرده است.

او به صدای میراث گفت که از ربوده شدن و خارج کردن فرش‌های ساختمان حافظیه در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد بی‌اطلاع است.

علی‌اکبر جوانفکر اعلام کرد: بنده هیچ اطلاعی از خارج شدن فرش‌های مجموعه حافظیه سعدآباد در دولت‌های نهم و دهم ندارم و خاطرم نیست که گزارشی از خروج این فرش‌ها از مجموعه به دولت رسیده باشد.

او افزود: مدیریت ساختمان حافظیه در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد برعهده نهاد ریاست‌جمهوری است و بهتر است مجموعه حفاظت و حراست ساختمان حافظیه به این سؤال پاسخ دهند که فرش‌های نفیس سعدآباد کجاست؟

جوانفکر گفت: این فرش‌ها قطعا در دولت نهم و دهم از مجموعه خارج نشده است؛ بنابراین مسئولیت حفاظت از این مجموعه با هر شخص یا نهادی بوده است، همان مجموعه باید پاسخگو باشد. دادستان هم نخستین سؤالی که در این پرونده مطرح می‌کند این است که مسئولیت حفاظت از این مجموعه با کدام نهاد بوده است؟ بنابراین حراست و حفاظت ساختمان حافظیه باید پاسخگوی نخست خروج فرش‌ها باشند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید