جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

فرش‌های نفیس حافظیه کجاست؟/محمود واعظی، رییس دفتر روحانی در دولت دوازدهم: طرح اتهام علیه روحانی و نزدیکانش جعلی است/مفقود شدن فرش‌ها در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۲ اتفاق افتاد/دولت یازدهم گزارش آنرا به نهادهای نظارتی خارج از دولت ارسال کرد

0 انتشار:

صدای میراث: ۴۸ تخته فرش نفیس و قیمتی در حالی از ساختمان حافظیه در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد خارج شده که هنوز مشخص نیست این فرش‌ها در اختیار کدام فرد یا دستگاه است. گزارش‌های منتشر شده خروج این فرش ها را مربوط به دوران مختلف دانسته اند و هر دولت موضوع را به دولت قبل مرتبط می‌داند. صدای میراث در همین رابطه با دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دولت قبل مطرح کرده و از او خواسته است تا در مورد مفقود شدن فرش‌ها در دولت گذشته توضیح دهد.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس‌جمهوری سابق درخصوص مفقود شدن فرش‌های حافظیه در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد به صدای میراث گفت: موضوع مفقود شدن فرش‌ها مربوط به دولت یازدهم و پیش از انتصاب بنده به‌عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری وقت است؛ بنابراین بهتر است موضوع از آقای نهاوندیان که در دولت یازدهم معاون اول رئیس‌جمهوری بودند پیگیری شوید.

او گفت: از ابتدای دولت یازدهم گزارش‌هایی درباره مفقود شدن چند تخته فرش در ساختمان حافظیه در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۲ دریافت شد. نهاد ریاست‌جمهوری نیز به‌عنوان مدعی به وسیله بازرسی ویژه نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری کرد و پرونده به نهاد‌های نظارتی خارج از دولت هم ارسال شد.

محمود واعظی اعلام کرد: پرونده فرش‌ها در حال پیگیری بود و حتی برخی اخبار حکایت از آن داشت که به مرحله صدور رأی نیز رسیده است، ولی خبرسازی‌ها با هدف منحرف کردن روند رسیدگی به پرونده آغاز شد و اتهام‌هایی علیه مقامات ارشد دولت روحانی و نزدیکانش مطرح شد که مستند به هیچ مدرک و شواهدی نیست، بلکه یک خبرسازی جعلی است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید