سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲

فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی در مازندران ممنوع شد

0 انتشار:

فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی در مازندران ممنوع شد

ایسنا – با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در استان مازندران، فعالیت مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی در شهرهای قرمز و نارنجی این استان نیز ممنوع شد.

نوار ساحلی استان مازندران کاملا در محاصره ویروس کرونا است و بیشتر مناطق این استان در وضعیت «پرخطر» و «خیلی پرخطر» قرار گرفته‌اند. طبق آخرین اعلام ستاد ملی کرونا درحال حاضر پنج شهر استان مازندران؛ فریدونکنار، ساری، آمل، قائمشهر و نکا در وضعیت قرمز کرونا هستند و شهرهای رامسر، نشتارود، عباس‌آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر، مرزن‌آباد، رویان، چمستان، محمودآباد، سرخرود، بلده، آلاشت، ورسک، شیرگاه، بابل، بابلسر، آشوراده و بهشهر نیز نارنجی شده‌اند.

علی شیرازی ـ مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران نیز اعلام کرده که به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح استان، تمام کارت‌های تردد قبلی به جز کارت تردد شبانه دارای هولوگرام باطل شده است.

او تاکید کرده که صرفا افراد بومی ساکن هر شهرستان مجاز به تردد با خودرو در آن شهرستان بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است و ملاک تردد خودرو افراد منوط به ارائه کارت ملی منطبق با پلاک خودرو و یا بیمه‌نامه مرتبط با شهرستان و همچنین کارت شناسایی ادارات، کارخانجات و نهادها و یا برگ ماموریت‌های اداری مهرشده آنان، پروانه کسب و سند مالکیت در آن شهرستان خواهد بود.

در همین راستا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در نامه‌ای خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، فعالیت تمام مراکز گردشگری و اقامتی در شهرهای نارنجی و قرمز را ممنوع اعلام کرد.

در این نامه تاکید شده است: «براساس تصمیم ۲۰ دی‌ماه ستاد کرونا در این استان فعالیت مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها و مراکز اقامتی در شهرهای استان صرفا براساس رنگ‌بندی شهرها براساس مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و فعالیت این‌گونه مراکز در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است. هیچ‌گونه عدول و تخطی از مصوبات ملی و استانی درخصوص فعالیت زیر ظرفیتِ اکنون، کمتر از ۲۵ درصد در این‌گونه واحدها در استان قابل پذیرش نیست. به همین منظور ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و در چارچوب قانون نسبت به نظارت و مراقبت در این اماکن در شهرهای قرمز و نارنجی در راستای اجرای مصوبه ستاد اقدام شود.»

مازندران از جمله استان‌هایی بود که همزمان با سرایت ویروس کرونا به ایران به سرعت درگیر شد و بیشتر مناطق آن در وضعیت پرخطر قرار گرفت، شرایطی که تا امروز ادامه داشته است. هتل‌ها و مراکز گردشگری در این استان نزدیک به یک سال است که یا تعطیل شده‌ و یا با ظرفیت نسبی فعالیت می‌کنند.  سعید نمکی ـ وزیر بهداشت ـ که مقابله با این ویروس را در مازندران متفاوت از دیگر استان‌ها دانسته درباره علت تداوم این وضعیت در مازندران گفته است: مازندران استان ویژه‌ای است که به دلیل اقبال بالای گردشگران، گستردگی و رسوب و تراکم جمعیتی، مقابله با کرونا در آن بسیار مشکل است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید