پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مدیر سعدآباد از صدای میراث شکایت کرد | «افترا و نشر اکاذیب» اتهام مدیر سعدآباد به صدای میراث | آیا وزارت میراث فرهنگی در جریان شکایت بود؟

1 انتشار:

صدای میراث: مدیر مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد تهران که بزرگترین مجموعه موزه‌ای پایتخت را در اختیار دارد به دلیل انتشار گزارش‌های مرتبط با این مجموعه موزه‌ای در سایت صدای میراث که در روزهای اخیر منجر به ورود بازرسی و نهادهای نظارتی به کاخ سعدآباد تهران شده است، از سایت صدای میراث به اتهام افتراء و نشر اکاذیب شکایت کرد.

شکایت حسین علوی، مدیر سعدآباد از سایت صدای میراث در شرایطی صورت می گیرد که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بارها تاکید کرده است که این وزارتخانه هیچ تصمیمی مبنی بر شکایت از خبرنگاران و رسانه های این حوزه ندارد.

پیگیری های صدای میراث از وزارت میراث فرهنگی مشخص کرد که حسین علوی، مدیر مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد تهران بدون اطلاع و هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی اقدام به شکایت از مدیریت صدای میراث در «شعبه ۳۰۳۰ مجتمع شماره ۳۰ شورای حل اختلاف تهران مستقر در دادسرای ناحیه ۳۱» که به «تصادفات سازشی» نیز رسیدگی می کند کرده است.

چرا مدیر سعدآباد از صدای میراث شکایت کرد؟

سایت صدای میراث در روزهای گذشته با انتشار تصاویر و گزارش‌های مربوط به آبگرفتگی شدید موزه ظروف سلطنتی سعدآباد کرد و در این گزارش با اشاره به بی‌توجهی حسین علوی، مدیر مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد تهران به هشدارهای سال گذشته رییس موزه ظروف سلطنتی برای رفع ایرادات ساختمان این موزه و جلوگیری از آبگرفتگی این مجموعه اسناد مرتبط با هشدارهای صادر شده را منتشر کرد. اما مدیر مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد بلافاصله به برکناری رییس این موزه و پلمپ غیرقانونی موزه ظروف سلطنتی سعدآباد بدون حضور امین اموال این مجموعه و چک کردن آثار موزه با حضور او، برخلاف قوانین و موازین میراث فرهنگی و موزه‌داری اقدام کرد.

در گزارشی دیگر صدای میراث به مصرف شدید آب شرب شهری در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد براساس اظهارات عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که گفته بود ۷ میلیارد تومان بدهی آب موزه سعدآباد در سال گذشته پرداخت شده است پرداخت و منابع این گزارش به صدای میراث اطلاع دادند که اتلاف شدید آب در این مجموعه تاریخی – فرهنگی به دلیل نشتی شدید آب در سه مورد و همچنین آبیاری باغات و فضای سبز مجموعه با آب شرب شهر تهران رخ داده است.

صدای میراث در گزارش‌های خود البته به نامه‌هایی که کارکنان مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد برای وزارت میراث فرهنگی و معاونت میراث فرهنگی کشور برای مقابله با اقدامات عجیب مدیر مجموعه سعدآباد تهران در زیر فشار گذاشتن کارکنان این مجموعه یا تفتیش تلفن‌های همراه آن ها و رفتارهای خارج از عرف و قانون آن ها با موزه‌های این مجموعه ارسال شده بود نیز اشاره کرد.

اما تخلیه موزه مرکز اسناد مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد تهران و تبدیل این موزه به دفتر کار مدیر مجموعه سعدآباد و بلا تکلیفی آثار این مجموعه موزه‌ ای به همراه برداشتن هاردهای این مرکز با هدف کپی‌ برداری از آن ها که براساس اظهارات کارکنان سعدآباد یکی از هاردهای تصویری این مجموعه به ادعای مدیر سعدآباد خالی بوده است، از دیگر گزارش هایی بود که صدای میراث با هدف بهبود وضعیت مدیریتی این مجموعه و رسیدگی به آثاری که در جایه‌جایی‌ها احتمال آسیب دیدگی داشتند، منتشر کرد.

شکایت از صدای میراث بدون کسب تکلیف از وزارت میراث

صدای میراث با توجه به خبرهای ارسال شده برای این رسانه از سوی کارکنان مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد تهران از مدیر این مجموعه خواسته بود که به جای تهدید کارکنان پاسخگو باشد. اما حالا حسین علوی، پس از انتشار گزارش های صدای میراث و درخواست این رسانه برای ورود دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به موضوعات مرتبط با مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد، پس از برکناری روسای موزه‌ای این مجموعه و برخوردهای شدید با آن ها و شکایت از کارکنان این مجموعه، اقدام به شکایت علیه صدای میراث با اتهام افتراء و نشر اکاذیب کرده است. اقدامی که بدون هماهنگی و اطلاع وزارت میراث فرهنگی صورت گرفته و حاشیه‌های بیشتری برای این وزارتخانه ایجاد کرده است.

شکایت حسین علوی آزاد از مدیریت سایت صدای میراث در حالی صورت گرفته است که عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بارها اعلام کرده است که این وزارتخانه تصمیمی به شکایت از رسانه ها و خبرنگاران ندارد. اما ظاهرا انتشار گزارش های صدای میراث به مذاق مدیر سعدآباد خوش نیامده است و به جای آن که با برگزاری یک نشست خبری به تمامی حواشی ایجاد شده در این مجموعه تاریخی – فرهنگی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگان افکارعمومی و مردم پاسخ دهد، بهترین راه حل را در شکایت از مدیریت صدای میراث دانسته است. اقدامی که با وزارت میراث‌ فرهنگی هماهنگ نشده است و حسین علوی، مدیر مجموعه تاریخی – فرهنگی سعدآباد به جای پاسخگویی نسبت به حاشیه‌های سعدآباد شکایت شخصی خود را به شعبه ۳۰۳۰ شورای حل اختلاف تهران برده است.

print

Discussion۱ دیدگاه

  1. چقدر کار شما درسته که در این وضعیت خراب و ناامیدی جامعه، دنبال چنین کارهایی هستی و نورافکن رو میندازی توی پستوها و کارهای بد یک سری آدم رو شو می کنی. این آقای علوی آزاد همون فامیل آقای شریعتمداری کیهان نیست؟ تخصص و مدرک علمی و تجربه کاری ایشون چیه که مدیر چنین مجموعه مهممی شده؟

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید